Gå til innhold

Inotyol på eksem i ansiktet? Og hva er det værste som kan skje om man smører med mild kortison krem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gjort det altså, for det står at man ikke skal gjøre det på barn under to år uten samråd fra lege.

Men hun klør så hun blir helt desperat på brystet og bak ørene, syntes så synd på henne.

Nå smører jeg med a dherma kremen/salven

Jordmor sier bare at jeg skal smøre med fet krem, men det hjelper ingenting.

Fortsetter under...

Skrevet

Inotyol har jeg ikke erfaring med, men hvis det er ikke er noen advarsler i vedlegget er det verdt ett forsøk?

Som utdannet på området vil jeg anbefale deg sterkt om IKKE å bruke kortison. Selvfølgelig, er det helt krise og eneste utvei er middelet supert. Men du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å bruke det hvis du ikke må. Kortison ødelegger cellene og gjør at de er mindre motstandsdyktige og immunforsvaret settes ned. Dvs neste gang kommer tilstanden, og evt andre tilstander, lettere tilbake. I tillegg slites huden veeldig av kortisonen og blir utrolig tynn. Er mange andre bivirkninger også.

Men som sagt, ved krisesituasjoner er det veldig effektivt. Vurder hvor mye bivirkninger du er villig til å tåle for og bli kvitt kløen.. Og om du har prøvd alle andre alternativer.

Skrevet

Uff, ja jeg ble smurt med kortisom selv når jeg ar barn og har fortsatt veldig tynn hud på leggene. Men jeg husker også hvor grusomt vondt det var å klø meg selv til blods og hun har det virkelig vondt..

Skrevet

Hei!

Har dessverre ingen erfaring med Inotyol, men min lille prins slet også med eksemliknende utslett.Prøvde en hel haug av fete kremer, men fant ut at gode gamle Vitapan fungerer best for oss. Helt ufarlig og veldig effektiv! Vil også som anonym over fraråde deg å bruke kortison.

Skrevet

Anonym her.

Jeg har ikke så mye erfaring med andre kremer ettersom vi bruker en superkrem her som virker på alt fra psoriasis til åpne bleieutslett. Men jeg vet ikke om du får tak i den. Den heter FireWalker og er fra NuSkin som er en nettbutikk. Du kan jo gjøre et forsøk? Det er den jeg anbefaler alle mine bekjente, og jeg har en annen bekjent de kan få tak i den gjennom.

Hvis det "bare" klør og ikke er åpne sår el kan du jo kanskje spørre på apoteket om de har noe kløstillende? Evt prøve feks Eurax og se om det fungerer hvis det kanskje går over om noen dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...