Gå til innhold

Desember: Klær, vær og vind

Anbefalte innlegg

Hva har dere på deres unger nå om dagen?

Blir litt små forvirra jeg. Er jo litt kaldt på morgenen, men det blir jo varmere utover dagen. Så regner det plutselig litt, så kommer sola tilbake igjen.

Og dagmamman må jo tro jeg er helt rar! For jeg har pakket med regntøy, fleecetøy, dongeribukse, genser, body, strømpebukse og joggesko i bagen til Mia. Hva pakker dere med til deres barn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10364663-desember-kl%C3%A6r-v%C3%A6r-og-vind/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi begynt med strømpebukse, for morgenene er så kalde. Og så ber jeg de i barnehagen å kle av han etter hvert. Og dress er kommet i barnehagen, men ikke for i enda.

Lue synes jeg er vanskelig, for han virkelig hater å bruke lue. Men noen dager er det jo så surt og vind, at han bare må. Blir vel vant til det dette året og

Marekattungen er i bhg.

Og jeg har med tynn dress til henne, og tynn jakke og overtreksbukse.

Og regnklær og sydvest.

1 tynn og 1 litt tykkere lue.

Og så har vi med regnvotter med og uten for.

Og ullvanter.

Så har vi 2 delt ulldress fra janus.

Og ullsokker.

Så har hun på seg stort sett bommull body, strømpebukse og hverdags skjørt/kjole når hun kommer i bhg, Eller er hjemme for den saks skyld.

Så har vi med en god joggedress.

Så overlater jeg til de kjempeflinke damene som jobber i bhg å finne ut hva de skal ha på henne. For her skifter været utrolig fort.

Har opplevd 1 morra å måtte skrape is på ruta. Og utpå dagen er det 23 grader i sola....... umulig å bli klok på været.

Men jeg satser på at så lenge jeg har med nok klær til marekattungen, så kler de på og av henne alt ettersom.

Og så har jeg jo samma utvalget av klær hjemme, og tar da valget selv.

Noen ganger tynn dress, med bare tynn body og strømpebukse under, noen ganger bare overtreksbukse og collegegenser, noen ganger regnbukse og vindjakke....

Marekattungen er varm av seg, og plutselig "koker" hun, og blir kjemperød i kjinnene...(nei herlighet, åssen skrives dette da...kinnene?)

når hun er inne og jeg må bare la henne fly runt i bare body....

Selv jobber jeg i en annen bhg, og herlighet så det varierer hva foreldrene sender med barna og hva de kler på ungene....gosj........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...