Gå til innhold

Keisersnitt av hensyn til barnefar? (ikke for dere m fødselsskrekk)

Anbefalte innlegg

Jeg er nemlig livredd for at fødselen skal bli en grusom opplevelse for far (vet at han kan gå ut eller ikke være med, men vil jo ha han der), har nemlig hørt at de ikke er særlig gode til å ta vare på fedre dersom det skjer noe under fødselen - revning, haste ks osv.... Og sambo har dårlig erfaringer med fødsler på den måten at moren hans holdt på å dø - og har aldri blitt helt seg selv igjen på grunn av hjerneskade - under sin første fødsel (han er nr. 3). Kan man få ks på grunn av total fødeskrekk? Og kan man få ekstra kontroller for svangerskapsforgiftning for å roe far ned? Gravide er vel ikke tjent med en hysterisk mann??

Måtte bare lufte litt tanker her...

Fortsetter under...

Jeg hadde også problemer med min mann. Han har mistet moren sin av kreft og følte seg veldig dårlig under fødsler.

Første fødsel var han med helt til jeg måtte ta keisersnitt, det var ikke noe annet en haste keisersnitt. Mens andre gang da morkaken kom plutselig ut hold jo han på og besvime, men jordmoren tok seg godt av ham ,mens meg måtte de ta haste keisersnitt.Så hva skal jeg si, det er ikke alltid lett med det der. Mannfolk blir mer redde enn oss ,men men sånn er det bare, men de kan ta ansvar .Så min var ikke på noe av operasjoner ,men tok seg godt av våre nyføde baby både første og andre gangen.

Lykke til :-))))

Ja - menn bør unnslippe å se den brutale virkeligheten om de ikke ønsker det selv . De får " angst " av det rett og slett og mister sexlysten også i mange år fremover he he !!! Preventiv virkning må jeg si for både mor & far . Tror ikke det finns noe bedre " prevensjonsmiddel " enn å overvære en naturlig fødtsel he he ! Er en mye finere opplevelse også for barnefar å få være med på en rolig planlagt KS . Min mann NEKTER plent å være med - om jeg skulle bestemme meg for vaginal fødtsel ....han begynner å " svette og bli nervøs og rød i ansiktet " bare jeg snakker om fødtsel : ) Det gjør jeg kjempeofte : ) Slem pike jeg ha ha !!! .men han er heldig for jeg har valgt KS : ) Og slipper dermed " unna " mye han også . så tror han er lettet over det : )

Nei, du er ikke tjent med å ha en hysterisk mann inne på fødestuen, men jeg tror vel ikke at det er et godt argument for å få keisersnitt.

Nå vet du jo ikke på forhånd hvordan fødselen din kommer til å bli, eller hvordan han kommer til å takle det. Mannen min grudde seg fælt før fødslene, og visste ikke om han kom til å takle det i det hele tatt. Han er av typen som nesten går i gulvet av fire dråper blod, oog blir kvalm av sykehuslukta. Vi hadde søstra hans som backup første gangen, slik at hun kunne komme til meg om han ikke taklet det. Men ting blir brått annerledes når man står midt oppi detOg selv om mye uforutsett skjedde under begge våre fødsler så taklet han alt på strak arm der og da, og har i ettertid syntes at det var en flott, sterk og vakker opplevelse å være tilstede når barna våre ble født.

Syntes det å ta han med på samtale med jordmor høres ut som en god ide. Og kanskje ha ei venninne i "bakvakt" når fødselen kommer.

Lykke til!

Heldigvis har de fleste menn en annen innstilling enn det der...ellers hadde det vel bare vært enebarn over heile fjøla... Dessuten så blir sex ofte bedre etter vaginalfødsel - naturens gave til fødekvinner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...