Gå til innhold

Noen som har tips på å vaske smykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr et kjede (englebarn) som jeg kunne tenkt meg å vaske, noen tips til hvordan??

Fortsetter under...

Skrevet

Hvetemel i kaldt vann.........

Alternativt "skur" det med maskinoppvaskpulver.....

Lykke til :-)

Skrevet

Husket feil, det skulle være bakepulver mener jeg å huske, prøv begge deler.....

Skrevet

legg det i en kopp me zalo vann og la det ligge en liten time før du tar det opp og skyller det:)

Skrevet

legg dem i et eggeglass med pyrisept

Skrevet

Tusen hjertelig takk!!!

Da skal jeg prøve ut!!! Men det er ingen av de som "skader" "steinene" i smykket??

Annonse

Skrevet

ikke pyrisept iallefall...dn renser man jo sår med=) har ikke prøvd det andre som står her

Skrevet

Jeg ville ikke gjort mange av de tipsene her..

Jeg jobber på en gullsmed og vi bruker å gjøre dette når vi renser englebarna smykkene:

Vi dypper det ned i en sølvdypp (koster 80 kr og du har den leenge) i 2-3 sekunder. Deretter bruker vi en tannbørste som vi dypper i sølvdyppen også pusser vi steinene for å fjerne alt skitet som er mellom steinene.

Deretter vasker vi det i rent vann i noen sekunder, og så bruker vi helt til slutt en hårføner for å få de helt tørre.

Hvis du ikke får smykket helt tørrt etter rens, så kan det bli gult, og smykkene tåler ikke vann over tid :)

lykke til.

Skrevet

Ok, da prøver jeg det... Hvor får jeg kjøpt sånn sølvdypp da??

Skrevet

hvis du har alluminiumsfolie, kan du legge dette oppi en bolle, og hell på varmt vann og masse salt. om du har sett på tv3 sin "oppfinnelse" for å pusse sølvtøy (plate med stjerneeffekt eller no i den duren) så funker det på samme måte.. har prøvd det selv, og det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...