Gå til innhold

Hvordan legger du barnet ditt for natta???

Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ

Anbefalte innlegg

HEr legger jeg han men blir fort hyl og skrik. han klarer liksom ikke sovne alene. må gå og vugge på han eller trille han i vogn. han bruker ikke smokk så det blir vanskelig og putte inn den oxo. skulle gjerne likt at han tok den... hva gjør ders barn???

Fortsetter under...

Marimor griner ofte hvis hun blir overtrøtt, så vi gjør lurt i å legge henne før det. Hvis ikke hun sovner ved puppen da, gjør det en sjelden gang i blant. Må helst trille hvis hun legges i vogna.

Noe som gjør legginga lettere hos oss, er at vi har en liten dyne som vi legger som en "U" med hodet inni. Da ligger hun med hodet tett inn til kanten, og får varme derfra.

Ellers bruker hun smokk. Noen ganger må vi gå opp og ned å gi den ti ganger, andre ganger ingen.

Vi tar på pysj, sier natta til diverse gjenstander, før hun får en pupp i vår seng.

Sikkert en dårlig vane, men det funker =)

Hun spiser så hun nesten sovner. Så legger jeg henne over i sin egen seng.

Noen ganger pludrer hun litt før hun sovner.. Men jeg går ikke inn til henne da. Så sover hun gjerne 3-5.timer før hun er sulten igjen..

Hun har heller aldri tatt smokken.

Og nå kommer jeg ikke til å prøve det noe mer. Hun suger på hendene sine da =)

Jeg tror det er litt tidlig for at de sovner av seg selv..?

Vi lar han strample naken på baderomsgolvet på treningsmatta så lenge han har lyst. En av oss er alltid der og leker med han. Etter det får han pysjen på seg og pupp. Så blir han lagt. Noen ganger sovner han ved puppen, andre ganger ikke. Når han ikke sovner ved pupp har det blitt en del grining (en av oss var alltid sammen med han, han i senga, vi sittendes på stolen ved siden av). For 2 dager siden begynte han med smokk, så det gjør alt mye lettere. Har fått en ny gutt.

Lille nurket får kveldsstellet, også flaske også legger jeg henne våken oppi senga også sovner hun av seg selv. Som regel etter litt pludring og sutring. Hun tok ikke smokk tidligere men gjør det nå, kan til tider være litt ork for den detter ut også begynner hun å olstre og sutre. Kan skje om natten og det..

Annonse

Gullgutten min plasker i baljen, får på pysj, spiser kveldspupp i senga vår og legges i senga si. Som oftest prater han litt med kosekluten sin før han sovner :) Veldig deilig kveldslegging!

Verre er det på dagtid siden han absolutt ikke vil sove, og ikke tar sutt..

Han får på pysj og så er det kveldspupp, så sovner han på fanget mitt. Så får han sove på fanget mitt ei stund, før jeg legger ham i senga hans.

Om vi legger ham når han er våken ender det bare i hyl og skrik, uansett hva vi gjør. Synging, kosing og rolig snakking nytter ikke, han gråter til han hikster. Vil ikke at han skal gråte seg i søvn, så foreløpig får han sovne på fanget mitt.. Håper bare det ikke blir for vanskelig å venne han av med det etter hvert som han blir større.

På dagtid må han trilles i søvn.

lillesnupp greier sjelden aa finne soevnen helt selv. da han var mindre pleide vi aa la han sovne i armene vaare og vi la han forsiktig i senga etter en stund. men naa pleier jeg aa bysse han litt, stryke paa magen og lignende for aa faa han til aa slappe av og saa legger jeg han i senga. der stryker jeg paa hodet og synger masse sanger, da sovner han stort sett. enkelte ganger har han blitt litt overtroett, og da pleier jeg aa rugge han fra side til side i senga. Han sovner iloepet av 5-10 minutter. Han bruker smokk da, og klarer ikke finne soevnen uten den:)

Her blir d først kveldsbadet, så inn på vårt soverom for å få pupp i "ammestolen" mens jeg synger nattasangen som jeg har sunget siden han lå i magen. Han sovner som regel ved puppen. Og før sov han fortsatt når jeg la han over i senga si. Men nå våkner han når jeg legger ham over i sin egen seng, og sutrer i ca 10 sekunder frem til jeg får gitt ham smokken. Så ligger han der og forsøker å sovne inn på egen hånd.Mister han smokken tar han tommelen sin som han har begynt å bli veldig gla i. Som regel går d greit, men noen kvelder vil han strykes på kinnet og holde hånda mi i noen minutter. Men han sovner som regel alltid inn innen d har gått 10 minutter, og før tok d ikke 2 min engang. Hadde samme rutinen med datteren min som nå er 4,5 år gammel., og hun var veldig lik lillebror. Syns d er greit at han ikke sovner inn fullstendig ved puppen hver kveld men er vant ved å sovne inn selv i senga si. Derfor har vi aldri hatt noen problemer med storesøster heller. Hun har alltid lagt seg med ett smil uten tull og protester når hun ble større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...