Gå til innhold

Jeg klarer ikke å godta at vi ikke kan få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vi vært på Rikshospitalet til samtale. Visste på forhånd at mannen min har åreknuter i pungen, derav dårlig sædkvalitet. Men har fått beskjed på Andrologisk senter at et enkelt lite inngrep her vil kunne hjelpe, og at vi kan prøve prøverør imens.

Legen vi snakka med på Rikshospitalet lo høyt da hun gikk gjennom prøvene våres, og sa vi burde heller begynne å tippe lotto enn å ønske at vi fikk barn noen gang.

Hun sa at det var INGEN grunn til å tro at min mann ville få bedra sædkvalitet med operasjon, og at vi ikke kunne få vanlig ivf, men kunne prøve microinjeksjon. Men hun mente det var dårlige sjanser.

Jeg ble fryktelig lei meg, og da sa hun; du burde være glad for at du ikke har fått en dødelig sjukdom. Barnløshet er helt ufarlig, og det finnes da tusen andre ting å fylle livet med.

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er smertelig klar over at vi er mislykka og elendige som ikke klarer å få barn, men må legene vi prøver å be om hjelp le, gjøre narr og latterliggjøre oss??

Fortsetter under...

Skrevet

Virker som dere har truffet en skikkelig heks. Sånn skal ikke helsepersonell oppføre seg og jeg synes dere skal sende inn en klage på henne. Selvfølgelig er dere ikke mislykka selv om dere ikke klarer å lage barn på egenhånd. Dere bør ta kontakt med et annet sykehus for en ny vurdering. Åreknuter i pungen har jeg ingen kjennskap til så det kan jeg ikke si noe om. Kanskje det er noen andre her som har erfaring med det.

Klem

Skrevet

Drit og dra i hun heksa. Helt enig her, slik skal man ikke oppføre seg. En liten trøst...Vi har endelig blitt gravide etter 3 forsøk. 2 forsøk viste seg å være bortkastet, da vi senere fant ut at det var både infeksjon og åreknute på gubben. Vi dro nå til Danmark etter behandling av Dr.Purvis.Åreknuten er fortsatt der. Vi benyttet TESA metoden og se...nå er vi 5 uker på vei.Etter 5 laaaaange år!

Finn innlegget mitt fra forrige uke som heter: "Dr. Purvis i Oslo og Ciconia i Århus". Der har jeg skrevet masse om denne situasjonen.

Lykke til. Hold motet oppe!

Skrevet

Sjokkerende...

...selvsagt er dere ikke mislykkede!!! Vi er faktisk veldig mange som trenger litt hjelp for å bli gravide. Har selv hatt 3 mislykkede forsøk på Riksen og vi kommer IKKE til å ta søskenforsøket der.

Denne prosessen er som en følelsesmessig berg- og dalbane, men ta godt vare på hverandre, snakk om prosessen og følelsene rundt det og bruk dette forumet aktivt. Det er utrolig deilig å ha mange å dele frustrasjonen med - støtte får dere her.

Jeg har ingen kjennskap til åreknuter i pungen, men anbefaler dere å ta kontakt med Dr. Purvis. Han skal være landets beste når det gjelder sædkvalitet.

Lykke til videre!!!

Skrevet

Dere må ha truffet på en hurpe på en dårlig dag...

Ikke la legen ta fra dere motet !

Det er store muligheter at dere treffer på en annen lege neste gang , ellers kan dere jo be om en annen lege da ,- jeg hadde ikke gitt meg..

Drittsekker kommer i alle former , gjerne i det offentlige...så ikke la henne (møkkakjerringa) ødelegge for dere , sier nå jeg =)

Lykke til videre !

Klem

Skrevet

HVA???? Er de helt sprengte der eller??? Nå ble jeg skikkelig provosert, man kan da ikke si sånt! Har ikke hørt på maken!!!! Ikke hør på dem, det finnes muligheter. Om det ikke går med vanlig ivf så er det kun en sædcelle pr egg som trengs. Dette er det værste jeg har hørt, har ikke så god erfaring med riksen selv, syntes ikke de bryr seg så veldig.

Prøv å tenk positivt, dere har jo ikke gått igjennom et forsøk engang, så skjønner ikke hvordan de kan si sånt engang.

Masse lykke til, og håper det ordner seg for dere.....

Annonse

Skrevet

Takk for sympati og oppmuntrende ord. (Jeg smilte til og med nesten da jeg leste fra deg som spurte om de var sprengte!)

Mannen min har vært hos Purvis, det var han som fant åreknutene og sa at med et lite inngrep kunne det bli veldig bra. Mens han venter på den operasjonen går han på en hormonkur, Purvis ville se om det kunne hjelpe litt. Han sa også at vanlig ivf var fult mulig.

Men da vi fortalte dette til hun legen på Rikshospitalet lo hun igjen, og sa at det var mange som hadde vært hos Purvis og fått "gode råd" men at det sjelden viste seg å være riktig det han kom fram til. Hun sa at både hormonkuren og operasjonen i beste fall ikke ville være skadelig.

Skrevet

Prøv å holde humøret oppe! Vet det ikke er lett, det har jeg kjent godt på kroppen. Vi har også vært hos Purvis, og der fikk vi beskjed om at sædkvaliteten var dårlig, men at vi kunne klare det ved hjelp av ivf. Sambo min hadde også åreknuter, og dem kunne man lett fjerne. Åreknuter fikk man ved f.eks trening, tunge løft osv. Men det var ikke så veldig betydelig at han hadde det. Sambo gikk på pergotime, hormonkur, og det hjalp litt, men ikke så mye som den burde gjøre. Riksen sa derimot at kvaliteten var bra, men det viste seg nå på vårt 2 forsøk at det ikke ble noen befruktning desverre. Første forsøk fikk vi 3 befruktet egg av 8, men delingen var ikke optimal. Nå skal vi mest sannsynlig få prøve icsi og se om det hjelper, det er alltid et alternativ!

Jeg gleder meg nesten visst vi ikke får det til i det offentlige, å prøve privat, så får man bedre oppfølging og støtte. Men det koster jo litt.

Det finnes håp for dere, takk lov for det! :-)

Nå skal du bare se fram til et forsøk, så skal jeg krysse fingrene mine for deg! Dette skal du klare!

Skrevet

Skikkelig drittkjærring!

Kom dere til en annen lege, for jeg tror ikke på noe av det hun sa!

Lykke til, og en STOR bamsetrøsteklem!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Fy faen for ei hurpe.... Det går jo ikke an å oppføre seg på en slik måte!!!!!

Nei denne behandlingen hadde jeg ikke funnet meg i hadde jeg vært dere. Jeg vet alt om ufølsomme drittsekker på disse sykehusene. Hadde noen runder på Ullevål hvor jeg kjeftet og gråt mine modige tårer. Derfor valgte vi å ta kontakt med Aleris.

Er det ikke mulig for dere å få et annet sykehus til å se på det?

Håper dere lykkes!

Klæm

Skrevet

Så tragisk at det finnes slikt helsepersonall.Utrolig trist :-(

Uansett...det finnes håp.Hvor mange med dårlig sædkvalitet har ikke blitt gravide!

Det er jo nok med 1 lite rompetroll fra din mann :-) Mannen min hadde testikkelkreft og opererte bort den ene noen mnd. før vi ble gravide (ICSI), og vi ble da gravide med en testikkel.

Tross forholdsvis høy alder og 1 pung gikk det :-) hehe.

Hører mye bra om dr. Purvis.Vet ikke om dere allerede har vært der, men masse lykke til uansett!Jeg har tro på at dere skal bli foreldre.

Stor klem

ps : oppførselen til dette helseperonellet fortjener kritikk.Og kanskje et klagebrev til fylkeslegen...eller riktig instans.Men sånn etterhvert alså.Nå skal dere tenke fremover,tenke positivt... for dere skal jo bli foreldre,ikke sant

;-) ds.

Skrevet

Vi har fått hjelp av Purvis, og nå er vi GRAVIDE. Så for all del. Gi ikke opp!

Skrevet

For en ufoelsom B@#$%!!!! Jeg hadde ikke gitt opp saa fort nei, og heller hoert paa han foerste legen..Evt se om dere kan proeve TESE eller TESA (det har vi hatt, og de fant masse bra saed) Og BYTT LEGE ;-)

Oensker dere alt godt, og ikke gi opp enda,,,

Annonse

Skrevet

Du overdriver ikke litt da? Kan det hende at du har misforstått legen eller blander dine egne tanker med legens uttalelser?

På riksen er de kjempe proffe. Ingen ivf-leger vil begynne å snakke om lottosjanser og andre dødelige sykdommer som er verre. Tror disse legene skjønner oss mye bedre enn våre fastleger, familier og bestevenner.

Med mikroinjeksjon har dere gode sjanser for å lykkes!

Skrevet

Det er det verste jeg noen gang har hørt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg hadde blitt mektig forbannet på henne altså. Hun har sikkert unger selv og skjønner ikke oss som sliter. Burde skjønne at når en sliter med det og ønsker seg barn så inderlig, at det er rett og slett ondt å flire og le av det.

Hva med å høre andre steder for prøverør eller noe? Forhåpentligvis er ikke alle så ubarmhjertige og onde som den dama der.

Jeg ønsker dere all lykke og håper dere kan vise den heksa (sorry meg altså, men.....) at dere faktisk kan klare det!

Ikke gi opp. Mannen din har sikkert noen bra svømmere som er i farta og det er jo egentlig alt som trengs. Kan jo gjøre en ISCI. Vi fikk beskjed om at vi antagelig må ta halve IVF og halve ISCI pga at sædkvaliteten ikke var den beste.

Finnes alltid håp og jeg tror og håper dere en vakker dag sitter med et barn eller flere :)

Lykke til!

Skrevet

Ville bare si at det er ikke alle leger på riksen som er så vannvittig flinke,jeg har også fått dårlig behandling der!!

Stå på å ikke la de knekke deg!

Skrevet

Ble veldig overrasket da jeg leste innlegget ditt! Vi har vært til behandling på riksen. Alle legene vi "kom borti" var utrolig hyggelige og omsorgsfulle. Håper virkelig at du kommer over dette og fortsetter behandlingen på riksen. Jeg har sterk tro på at Rikshospitalet har en av de beste fertilitetsavdelingene i landet.

Jeg synes samtidig at dette er noe du bør ta opp, slik at du, eller evt. andre ikke opplever det samme igjen. Man trenger leger som kan vise empati når man sliter og har det vondt! Det er tydelig at denne legen ikke vet hva det vil si å være barnløs, ei heller greier hun å sette seg inn i situasjonen deres. Synes samtidig hun virker uhøflig og nedlatende. Husk at det er dere som har rett...

Ønsker deg masse lykke til videre!!!

Skrevet

Jeg slenger meg på noen andres observasjoner av legene på Riksen - de er proffesjonelle som en lege bør være.

Når man er i den situasjonen vi er i så er det lett "å legge på litt" etter negative tilbakemeldinger fra legestanden. For det var jo faktisk ikke sånne svar viu ønsket....

men om legen faktisk er slik du forteller så bør du ta dette videre til legeforeningen og legge inn en klage på legen. Slik skal ikke leger oppføre seg!

Lykke til - håper alt ordner seg til det beste for dere!

Skrevet

Hej du.

Det låter som att du har råkat ut før samma bitch som vi. Min man er svårt skadad etter en olycka og jag hade precis fyllt 40. Hon talade om 10 ggr hur gammal jag var og såg på oss som att vi var dumma i huvudet med tanke på min mans skader. Nær vi spurte om adoption skrattade hon og sa igen att det var lite sannsynlig og så tittade hon litt nedlåtande på min man.

Vi gick till Aleris og gick gråtande derifrån.GLEDJEÅRAR var det. De har varit helt suverena og nu er vi igång med 1:a fryseførsøk

Bry dig ikke om henne utan gå direkt vidare till noen annan med en gång. Jag var tyverr så utom mig så det drøjde 1 år innan vi tog kontakt med Aleris.

Skrevet

Stakkars dere. Fy f..så jævlig dårlig behandling. Det som skjærer meg mest i hjertet er at dere sansynligvis er så slitne og lei dere at dere ikke har krefter til å skrive en formell klage og sette den drittkjerringa på plass...det er derfor slike mennesker kan holde på slik de gjør...du hadde fått sjokk om du viste statistikken på hvor få det er som klager på urettmessig alvorlig dårlig behandling...Men jeg skjønner det veldig godt, har vært der selv og vet at en konsentrerer den lille energien en har om det viktigste..

jeg gremmes bare så veldig over at hun kan behandle dere slik og så sove trygt og godt om natten og vite at det er ingen fare for reprisalier for dere er så slitne og opprørt fra før og nå har nok hun gjort det enda verre, så det blir vaffal ingen klage på hennes oppførsel...

Krysser fingrene for dere og om det er en trøst så høres hennes spådommer veldig usansynlige ut!

klem

husk at det er aldrig for sent og levere en klage, gjør ikke no om d går et halv år engang :)

håper hun får som fortjent en dag!

Skrevet

Merkelig oppførsel av en lege vil jeg si.Jeg vil råde dere til å ta kontakt med Rikshospitalet, fortelle at dere føler dere dårlig/feil benhandlet og be om en second opinion. Vi var til forsamtale på riksen forrige torsdag - fikk en fantastisk god mottrakelse både av sykepleier og av legen etterpå. Alle tok seg god tidd, svarte p åspørsmål og var virkelig hyggelige og oppmuntrende. I Tillegg har de ingen ventetid p åIVF nå, og 2-3 mnd på ICSI. Allikevel fikk vi tilbud om ICSI allerede i oktober. Så alle er ikke som den heksa der. Fortvil ikke - så lenge sædcellene lever så er det håp for dere å få barn.

Lykke til

Skrevet

Hej

Skulle tro att det ikke er många som råkar ut før det som vi gjorde. Jag har hørt om många som er veldigt nøjda med riksen, og vill egentlig ikke rakka ned på klinikken. Vill ju inte att noen ska bli redd før att ta kontakt med dem. Ibland så blir någon illa behandlad vare sig det er i butikken eller hos tandlegen, frisøren eller noe annat. Detta er i og før sig ett veldigt kænsligt emne så ingen borde råka ut før det.

Vill bara uppmana andra som råkar ut før negativa leger

ikke ge upp innan man har varit på en annan klinikk og fått en andra mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...