Gå til innhold

altfor lite melk om kvelden..

bobobaby+Lucas og Nathalie

Anbefalte innlegg

Skrevet

de 2 første ukene hadde jeg overflod av melk. så roet det seg kraftig ned. men har fortsatt nok. men har fått mindre og mindre om kvelden. i dag var det nesten ingenting. reagerte på at gutten ikke spiste noe særlig. tok et par sug og lå bare med puppen i munnen. så gikk det en liten stund og så begynte han å skrike etter mat igjen. fant ut at jeg heller skulle pumpe meg og gi han melken på flaske for å se om han spiste mer da. siden han virket totalt uinteressert i puppen. men fikk bare ut i underkant av 20ml til sammen på begge brystene. hadde heldigvis mm i frysen, så da fikk han det. spiste seg god og mett og sovnet. men hva skal jeg gjøre om dette fortsetter? kan jeg gi mme til kveldsmåltidet? eller har dere andre råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk. har alltid hatt mindre på kvelden, men ikke så lite. han legger seg kl 21 hver kveld. og har alltid spist lenge siste måltidet før kl 21. men nå spiste han bare i et halvt minutt. og var enda sulten da jeg løftet han opp igjen. han ble rett og slett ikke mett. la han til mange ganger men det hjalp ikke.

Skrevet

Prøv å pumpe om formiddagen når det er nok melk, og gi ham på kvelden.

Du kan bli lurt litt av mengden du får ut ved pumping..... LItt stress er nok til at det nesten ikke kommer noen ting.... Er det nok om dagen så er det stort sett nok om kvelden også selv om mengden i volum er mindre, det er den fete melka de får på kvelden. Dersom du er komfortabel med å pumpe, og barnet tar flaske, kan du gøre en test for din egen psykes del..... Pumpe etter en time og se hvor mye som kommer, da har du en indikasjon. Den første timen etter amming/pumping produseres halvparten av brystenes lagringskapasitet, får du da 50ml så er det ca 100ml etc. Pass bare på at du er avlappet når du skal pumpe, det betyr alt!!

Tulla min kan ganske ofte mase om kvelden, hun kan suge hver halvtimne i flere timer, det sier seg selv at det ikke er så mye hver gang da.... Men du må ha tålmodighet og roe ned ved puppen, ofte så slapper baby av, og ting går bedre.... Selv om det ikke kommer så mye, så er det som kommer bra!!

Skrevet

ok, da prøver jeg det. takk for hjelpen. men jeg hadde ikke fått han til å sove i går om jeg ikke hadde gitt han det jeg hadde i frysen. han maste etter mer mat bare etter 2-3 min og lå og spiste i et halvt minutt, de siste gangene var det ikke et halvt minutt en gang.prøvde å gi han smukken for å se. (den hjelper mot alt, bortsett fra når han er sulten) men han ble bare sinna og spyttet den ut. gang på gang. men så fikk han da melk på flaske, spiste skikkelig og sov i 5,5time.

Skrevet

Begge mine barn har vært limt til puppen om kveldene. Spiser og halvsover i timesvis. Puppene virker heeeelt tomme, men det er vel noe fløte inni der da som metter litt utover natta...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...