Gå til innhold

Mage som strammer?


mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Strammer magen deres veldig innimellom? Som om når man har hold eller sting, bare at det er nede ved livmora og ikke i siden sånn som vanlig når man har hold. Det skjer med meg noen ganger selv om jeg bare går en rolig tur på ca ti minutter. Har hørt at magen strammer når man anstrenger seg for mye, men jeg orker ikke å bare sitte stille. Er det farlig om magen strammer sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kynnere du har, kanskje? Det er helt normalt, men kan være lurt å ta det litt med ro hvis det er veldig mye. Jeg venter nummer tre og har hatt ganske mye kynnere med alle sammen, men alt har vært helt i orden likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som kalles kynnere. Livmora øver seg til fødselen. Den trekker seg sammen og blir hard. Dette er helt normalt og ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har opplevd det samme sjøl, og ble veldig skremt i førsten, men jordmor fortalte meg at det er mest sannsynelig kynnere og så lenge det ikke er regelmessig, er det ikke farlig..! Jeg skulle bare se positivt på det, som at kroppen forbreder seg på det som skal skje! Takk og lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...