Gå til innhold

Smatting ved amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille jente er 5 uker og har den siste uken begynt å smatte mens hun suger til seg morsmelk. Vanskelig å korrigere dette selv om jeg legger henne til på nytt flere ganger. Skjønner ikke hvorfor. Noen som vet? Virker som hun "glipper" puppen gjerne fordi hun suger hardt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjør jenta mi også og jeg har ganske vondt nå. Hun har stramt tungeband, kanskje det har noe med det å gjøre? Vi skulle henvises til en spesialist som skulle avgjøre om det må klippes eller ikke..

Skrevet

Min jente også, og jeg blir i perioder veldig sår.

Når hun smatter, glir ofte gommene ned på brystknoppen.

Er det noe man kan gjøre?

Skrevet

Sønnen min gjør det samme, men jeg er ikke sår og han legger på seg 300 gram hver uke, så jeg tror ikke det er stramt tungebånd her, men jeg tror han svelger mye luft. Det skjer når utdrivningen er i gang her...

Skrevet

Samme her og. Svelger mye luft, men ellers ingen problemer.

Skrevet

Nei, jeg er ikke sår. Og hun svelger ikke luft. Smattingen slutter når hun har sugd i seg en del melk og brystet begynner å bli slapt. Hun får hvertfall i seg nok mat. Klippe tungebåndet? Uff...

Skrevet

Jeg opplever det samme, slik smatting ved brystet, noe som fører til masse luftinntak.

Det er akkurat som han mister vakumet på en måte.

Hvorfor oppstår dette, er det noe man kan gjøre vedr. feks. ammeposisjon etc for å forhindre dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...