Gjest Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Ja, nå har jeg forsøkt å pumpe og mate med flaske i det uendelige, begynner å bli slitsomt å stå opp om natten for å forsøke å amme, deretter pumpe meg for det resterende av melk som er (det er ofte endel). Grunnen til å pumpe og tilby melk til småen er fordi han sovner ved brystet hele tiden, og dermed ikke fikk i seg nok melk i begynnelsen. Jeg hadde en periode hvor jeg stanset med pumping på natten, det vil i praksis si at jeg lot det gå ca. 5 timers tid mellom to pumpinger. Jeg våknet deretter opp med tette melkeganger og klumper i brystet, som jeg brukte størstedelen av påfølgende dag til å pumpe og massere vekk igjen. I tillegg har jeg fått et veldig sår (en blemmelignende sak på siden av brystvorten på det mørke feltet på brystet) noe som fører til at jeg brenner i brystet hver gang jeg pumper (amming på det brystet kan jeg bare glemme.... ) Noen som vet noenting om dette? Nå begynner hele ammingen å gå på helsa løs her og jeg sliter med motivasjonen. Jeg har vondt stort sett hele tiden og jeg er litt tom for råd. Noen som kan hjelpe en stakar?
Expat Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Det høres ut som du har en hoven montgomerykjertel (dette er på den brune huden rundt brystvorten, ikke sant?, kom deg til legen i morgen og få deg no god salve! Tar du lecitin nå? Hvis ikke, apotek, 1200mg*3 (et hvert måltid), til det bedrer seg.
Expat Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 OG har du vondt hele tiden så nevn dette til legen!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Tusen takk for hjelpen ) Jeg kom meg til legen, og han mente det kunne være betennelse/ tett melkegang, han satt meg på apocillin-kur over 10 dager, om det ikke hjelper så skulle vi "drenere" dritten. *sukk* Lecitin har jeg ikke funnet enda..... er det for å forhindre tette melkeganger? Jeg fikk i tillegg et middel som går på oxytocin nesespray, som visstnok skulle gjøre det lettere å amme. Det ser ut som det kommer lettere i hvertfall. Mengden melk har ikke økt likevel, tvertimot, den har gått ned litt i produksjon (noe jeg antar kan skyldes smerten også). Nå har jeg fullammet en natt, han fikk noe tillegg på et tidspunkt men det så ut som det var godt for han ¨å få pupp igjen, teknikken er nok ikke helt der enda, men forhåpentligvis er vi på vei. Jeg ammer også på dagtid og har besluttet å la vær å pumpe etter amming om det ikke blir veldig brystspreng da. Jeg tenker litt sånn at de fleste pumper seg jo ikke etter amming så det må jo gå greit nok vel? (dessuten er jeg rimelig lei av pumping nå ja..... ) Jaja, vi forsøker videre.....
kvigemor Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Hei du. Høres ut som du sliter med det samme som meg... Det med blemmen på det mørke rundt brystet. Fikk også en gutt 22. august. Og ammingen har gått opp og ned, og trodde endelig at den var kommet igang og at jeg kunne amme på begge brystene uten å tenke på puming. Men så har denne blemmen kommet da som gjør det veldig smertefullt å amme på høyre bryst. Så da er det igang med pumping igjen da... Pumper det ene brystet på hver amming, og gir han melken derfra på flaske. Må vel komme meg til legen på mandag jeg og da høres det ut som... Hadde håpt det skulle gå over av seg selv. Drømmer om den dagen ammingen går smertefritt... Men du merker bedring nå? mm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå