Gå til innhold

Trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter barn i slutten av oktober, og vi blir ikke enige om navn. Kanskje dere kan hjelpe oss litt. Min samboer er fra California, og har en datter fra ett annet forhold. Hun bor fast hos faren sin. Hun heter Kathleen og har ett typisk amerikansk etternavn. Det vi lurer på er om barnet vi venter i slutten av oktober skal ha ett norsk eller engelsk navn. Vi kommer til å bli boende i Norge, men skal også være en del i California. Jeg vil gjerne ha ett norsk navn på barnet vårt, men blir det litt dumt når søstern da har ett engelsk navn? Har dere noen tips til navn som fungerer greit på begge språk? (Vet ikke kjønn)

Hvordan gjør vi det med etternavn? Jeg heter Skoglund, og barnefaren heter McReed. Blir kanskje ikke så pent med Caroline Skoglund McReed? Trenger hjelp til å finne ut av dette.

Mvh Elise

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig mange navn så går både på norsk og engelsk.

Av guttenavn f.eks Brian, Liam, William...

Jentenavn f.eks Jenny, Emma, Sara...

men det er jo mange mange flere!

Skrevet

Liam er pent både på engelsk og norsk synes jeg..det skal barnet mitt hete om vi får en gutt :-)

hm.. aleksander går jo på ann på engelsk og? gjør det ikke...

etternavn vet jeg ikke.. hva med å velge ett? synes ett etternavn er enest.

Skrevet

Ville valgt et navn som hverken var typisk norsk, eller typisk amerikansk - masse å velge i. Forslag:

Maria

Elisabeth

Helen

Helena

Christina

Ada

Miah

Eva

Lisa

Andrea

Synes ikke det gjør noe med to forskjellige etternavn :-)

Skrevet

Caroline fungerer jo fint både på engelsk og norsk - andre forslag er

Lisa

Anne

Ida

Maria

Jenny

Linda

Ellen

Martin

David

Jon

Thomas

Hvis dere ønsker å bruke begge etternavnene var da ikke det den verste kombinasjonen jeg har sett. Selv synes jeg det er best med ett etternavn da.

Skrevet

Mange navn som passer fint både i Norge og USA. Jeg vet ikke helt hva slags type navn dere liker, men noen forslag kan jo være:

Camille, Lena, Christine/a, Iris, Elisa, Miriam, Aurora, Daniella, Esther, Julie, Isabella, Hannah, Mina, Mira, Tina, Maleah, Frida osv

Andreas, Cornelius, Mathias, Tristan, Anton, August, Markus, Leon, Christopher, Thomas, Jon, Felix, Nikolas, Silas, Albert, Luca osv

Når det gjelder etternavn synes jeg ikke Skoglund McReed hørtes så ille ut. Mine barn kommer også til å få to etternavn fra to ulike kulturer, og ikke fått noen negative reaksjoner på det.

Skrevet

Jeg personlig synes det er finest å kjøre samme stil på navn til barna mine. Blir litt dumt at ho ene heter Kathleen (engelsk) og det andre barnet heter Ola/Kari. Hvis du skjønner hva jeg mener. Derfor bør dere velge ett typisk engelsk navn til det neste barnet. Da kan dere bruke etternavnet til faren og ikke ditt.

Skrevet

Hadde valgt navn som passet godt i begge land, men som hadde en helt norsk uttale i Norge. Ville ikke tenkt så mye på søsterens navn. Ble tungt med begge etternavnene, tror jeg ville valgt det ene.

Martin

Jacob

Sebastian

Niclas

Benjamin

Jonathan

Erik

Maria

Cecilia

Elisabeth

Kristin(a)

Mathilda

Hanna

Camilla

Emily

Helena

Emma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...