Gå til innhold

Bare jeg som er livredd for setefødsel her?

Anbefalte innlegg

Alle i min familie har hatt problematiske fødsler så jeg hadde ikke sett for meg en lett fødsel akkurat. Men nå har jeg fått vite at vesla ligger i seteleie og vil gjerne ta keisersnitt, mens jordmor prøver å overtale meg til å føde vaginalt. Jeg er ikke redd for å ha vondt, men fryktelig redd for at noe skal gå galt med lille bebissen. Føler meg presset til å ha vanlig fødsel, selv om jeg er livredd for at hodet skal bli sittende fast:) Tenker på det hele tiden og får ikke til å slappe av, enda to uker til jeg skal på sykehuset så vi får håpe hun snur seg innen den tid, men sjansen er liten.

Fortsetter under...

jeg hadde samme angst som deg - var ikke redd for min egen del, men for babyen. Leste alt jeg kom over og fortalte hvor redd jeg var for dette da jeg kom til sykehus for UL og måling av bekken - nå var jeg så "heldig" at bekken var for lite, så jeg ble anbefalt ks - men uansett, for å roe deg ned: fikk inntrykk av at de lyttet og tok meg på alvor på sykehuset. Hvis ikke angsten din går over vil du nok få gjennomslag for ks. Mitt inntrykk er at jordmødre er de som argumenterer mest for vanlig fødsel for enhver pris, mens legene er mer nøytrale. Lykke til, uansett hva du velger :)

Tusen takk for oppmuntringen:) Har en liten følelse av at bekkenet er for lite jeg også. Huff! Slitsomt å gå å tenke på det hele tiden, men tror jeg skal stole på meg selv. Kunne aldri tilgitt meg selv hvis det skjedde noe med barnet.

Hei!

Jeg er livredd for setefødsel! Om barnet i magen min ligger i sete så kommer jeg til å nekte å la de måle bekkenet mitt, pga at jeg da vil ha keisersnitt. Kall meg gjerne barnslig, men jeg vil ikke bli "lurt" inn i en vaginal fødsel som jeg overhodet ikke ønsker fra utgangspunktet. (Synes det virker som alle jordmødre skal ha kvinner til å føde vaginalt ved setefødsel for alt i verden)

Jeg har lest opp og ned om setefødsler, både negativt og positivt. Har fått inntrykk av at det er ingen risk for barnet ved KS i forhold til ved vaginal setefødsel, og da er valget fryktelig enkelt.

Jeg kan fint takle betennelse i operasjonsstår og andre komplikasjoner ved KS, men jeg hadde aldri tilgitt meg selv om barnet mitt hadde fått varige skader som følge av vaginal setefødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...