Gå til innhold

gym???

Mammatina

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,e går 1 åre mitt på vgs..

men no når e e gravid så vet ikke e om e skal ha gym..

nokken som vet nokke om d..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe farlig. Vi hadde en i klassen som var gravid, og hun trente gym som bare det hun!

Men kanskje være litt forsiktig med ballspill der du kan få ballen i magen kanskje? Vet ikke helt jeg, men spør gymlæreren din :P

Skrevet

Du kan trene, men bare moderat. Det er ikke bra å bli utslitt. Tren til du begynner å svette i pannen, men ikke mer! Det er visst ikke bra å anstrenge seg så veldig mye, har jeg hørt. Hvis klassen har noe som er veldig intensivt (som de fleste har i gymmen etter hva jeg har hørt. høyt tempo hele tiden der ja...), så be om å få gå en tur, sykle rolig på spinningsykkel, trene yoga/pilates eller andre rolige strekkeøvelser, eller dra og svømme eller noe sånt. Mye sunnere. Viktig at du tar ting i ditt eget tempo. Jeg ville snakket med lege/jordmor heller enn gymlæreren. Selv om gymlæreren sikkert er snill og grei er det ikke sikkert han/hun kan så mye om sånne ting. :-)

Skrevet

Legen min fortalte meg at så lenge jeg drev med aktivitet/trening før jeg ble gravid, så kunne jeg fortsette på samme nivå etter jeg ble gravid. men du bør så klart være obs på ballspill og kanskje aktiviteter med masse hopp osv, og i tillegg lytte til kroppen din. I tillegg vil de fleste som er gravide få redusert energinivå, og dermed begrenses aktivitetsnivået selv. Jeg klarer ikke å yte like mye på treningssentret som jeg gjorde før jeg ble gravid.

Men ikke minst, lytt til kroppen din:o)

Skrevet

ballspill burde du holde deg unna...

Skrevet

hei tina:)

jeg går andre året vgs! jeg har desverre vært plaga med bekkenløsning siden ganske tidlig i svangerskapet, så gymmen ble litt problematisk for meg og! MEN så lenge du er villig til å jobbe litt ekstra, så kan sikkert også du få et alternativ opplegg til gymmen, sånn som meg:)

første delen av svangerskapet hadde jeg vanlig gym, men når bekkenet sa stopp, måtte jeg gjøre litt andre øvelser. nå i år har jeg fått en teoretisk oppgave som går ut på å skriv om trening og graviditet, og da spesielt for dem som sliter med bekkenløsning. så skal jeg og gymlæreren min lage et treningsprogram som er "bekkenløsning-vennlig" og det skal jeg da følge de to siste månedene før termin:) og så finner vi på noe nytt etter fødselen;)

veit ikke om dette hørtes lurt ut for din del, men jeg synes det er kjempe topp:) du får snakke med gymlæreren din i alle fall, så finner dere sikkert ut noe som passer for deg!

Skrevet

jeg gikk VG-1i fjor og hadde gym frem til jeg var 6 mnd på vei..( i Juni=)) men jeg fortalte de t læreren min når jeg var 3 mnd på vei, og hu la opp egen trening til meg. Når de var spurting og veldig hard trening skulle jeg heller gå en tur. Ballspill og andre aktiviteter med kroppskontakt bør du holde deg unna! jeg synest du burde si d til gymlæreren din og så får du et eget opplegg!! De går vertfall ikke ut over karakteren din viss du sier ifra=)!!

Lykke til=)

Skrevet

Det er faktisk veldig bra å trene når du er gravid. Det jeg har hørt, er at når man er godt trent går som regel fødselen ganske greit, og kroppen kommer seg bra etter. Det behøver ikke å være så mye i det, men det gjaldt for min del.

Jeg gikk en dans på vgs, og jeg danset utenfor skolen og... Derfor trente jeg so to speak hver dag på skolen og mer til. Det var absolutt ikke noe problem. Ble litt vanskeligere med tiden (siden jeg fikk litt mage - men den ble aldri riktig stor...) men egentlig fungerte det nesten like bra.

Trening gjelder egentlig for det samme, gravid eller ikke. Du skal ikke overanstrenge deg til den grad at du blir svimmel eller alt for utslitt (hvert fall ikke som gravid...) Men så lenge du passer på det kan du drive på som før! Bare sunt med trening!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...