Expat Skrevet 12. september 2007 #1 Del Skrevet 12. september 2007 Når vi er ute og går så hender det ofte at hun (spesielt om hun må holde i hånda, trafikk og sånn) bare detter sammen som en potetsekk, legger seg på bakken på mage eller rygg og bare ser på meg. "Hva gjør du nå", liksom. Selvsagt skjer dette stort sett i trafikkerte områder når jeg har varer på armen og ingen vogn med, og gjerne har vi det travelt også. Det høres jo rart ut men det er som hun er ute etter bråk, hun vil ha kjeft og gråte litt... Helt seriøst. Drama queen! Grining blir det som regel, hun veier 15kg og bæring er TUNGT! Her forleden så gikk jeg bort (så langt jeg turde, hun var nær en sykkelsti). Hun bare lå der, midt på fortauet. Hva gjør dere når sånt skjer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10356673-april-potetsekktrikset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 12. september 2007 #2 Del Skrevet 12. september 2007 he-he....veldig kjent triks det der ja..... Vi har prøvd litt forskjellig med varierende hell. Kommer jo litt ann på dagsformen til foreldre og situasjon også da. Jeg har av og til slept han med meg etter hånden uten å si noe. da er han relativt kjapt på bena igjen da dette nok ikke er særlig behagelig..... (detter er på travle og utålmodige tidspunkter). Vet egentlig ikke om jeg vi anbefale det da jeg ikke føler med noe særlig etterpå.... Det som funket bra en periode var at jeg også bare stoppet opp. Bare sto og sto uten noen slags reaksjon eller oppmerksomhet. Rett og slett ventet på at han ikke gadd ligge der mer. Når jeg så det nærmet seg slutt på hans tålmodighet på å ligge der smatt jeg inn med en eller annen form for avledning....gjorde han oppmerksom en en lastebil eller spurte om han ville bade når vi ko hjem eller noe annet som absolutt ikke hang sammen med hans lille demonstrasjon. Ofte var dette nok til at han da reiste seg og gikk frivillig. Dette eliminerte denne taktikken fra han helt fulllstendig en periode, men krever at man "skrur av bryterene" og bare vneter helt uberørt den tiden det tar. I begynnelsen kanskje 10 min etter hvert kortere og kortere. Nå har dette begynt igjen som en reaksjon på at jeg ikke vil bære han. (Lenge siden jeg har gjort det, men han er veldig opptatt av å leke baby for tiden - er det normalt forresten?) Babyer skal jo som kjent bæres......men så var det mamma da som nekter ¨å begynne å bære sin 16 kilosbaby igjen :-/ ...Så da henter han frem gamle metoder. Denne gangen har det gått relativt greit å sette seg på huk ved siden av han og forhandle. Ofte dreier det seg da om hva slags musikk vi skal høre på i bilen. barneplate hvis han reiser seg før jeg har telt til tre. Radio hvis han ikke kommer når mamma sier. det har blitt radio to ganger...etter det har det blitt barneplate hver gang. MEN han venter til 2,9 før han reiser seg :-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10356673-april-potetsekktrikset/#findComment-10358816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 14. september 2007 #3 Del Skrevet 14. september 2007 Dette fenomenet er faktisk helt ukjent her i gården! (bank i bordet). Og håper det holder seg slik!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10356673-april-potetsekktrikset/#findComment-10376019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå