Gå til innhold

Gave fra forlover - hva ville dere forventa?

Anbefalte innlegg

Er forlover, og lurer fælt på hva som forventes av gave; prismessig. Hva er "vanlig"?

Hva ville dere forventa, som brud/brudepar? Og ville forventningene fulgt forlover m/partner sin økonomi? Vi har det for tida noe trangt økonomisk. Brudepar har ikke lagt ut liste, ei heller kommet med spesifikke ønsker. Vanskelig!

Kan noen komme med synspunkter/hjelpe meg?

Fortsetter under...

Lurer faktisk på det samme, sambo skal være forlover i et STORT brullup. Brullup i flere hudre tusen klassen.

Hva forventes at man kjøper likosm?

Har tenkt at det kanskje er greit å kjøpe noe personlig og spesielt som de husker kom fra forloveden. Og ikke bare blir en av alle gavene. Men hva kan det være liksom...

Eg skal gifte meg neste sommer da... Men eg forventer ikke at forloveren min skal kjøpe den og den gaven til meg... Blir glad for det vi får, og håper at de ikke blakker seg helt fordi de følte de måtte gi en dyr gave til oss.

Selv har jeg ikke vært forlover, men vært i 2 bryllup. Og begge gangene ga eg gaver til en verdi på 500 kr, og i det ene bryllupet var eg kun til kaffe.

Om gaven koster 250kr eller 5000 kr, spiller ingen rolle for meg, så lenge den ble kjøpt av glede og lyst... Ikke noe gøy å få gave som man vet at giveren egentlig ikke hadde råd til.

Så eg syns du skal velge dette selv.. KAnskje du vet om noe som hun samler på, og som du kan gi?

Annonse

Du kan jo gi dem et gavekort på ett spa eller kjøpe en spesiell behandling på ett spa til dem.

Eller finne ut om de samler på noe spesielt og gi dem gavekort på f.eks christiania glass magasin....eller rett og slett spørre dem...=)

Jeg syns egentlig som forlover er det mer viktig å gi en personlig

gave, enn en dyr en. Forloveren er jo den beste vennen.

Og siden dere har litt trang økonomi har sikkert brudeparet

forståelse for at dere ikke kjøper den dyreste gaven.

Gifta meg i sommer og det som betydde mest for meg av forlover var et kjempe koselig utdrikkningslag og at hun var med meg i forberedelsene og hele den flotte dagen. Forventet ikke noen "finere" gave av henne enn av andre venner. 750-1000 kroner ville jeg gitt og husk å lage album fra utdrikkningslaget :)

Vi var i et bryllup og der hadde nære venner en helt nydelig idé ang presang.

De hadde kjøpt en kiste der de la inn flere ting - og den ble låst, som ikke måtte åpnes før om 10 år. Husker ikke helt hva de hadde inne, tror det var en vinflaske, handskrevet brev, bilder fra bryllupet og tiden før, aktuell musikk, noen klær som passer nå, mm.

Tror det blir veldig stas når de åpner den!

Jeg forventet ikke noe mer personlig gave fra forlover enn fra andre gode venner!

Fra begge froloverne fikk vi gaver som vi hadde på gavelista, og det synes jeg var veldig greit:) I tillegg kan du jo lage en bok med f.eks bilder og tekst fra utdrikningslaget!!

Pris avhenger helt av økonomien til de som gir synes jeg. Vi fikk gave fro ca 500 fra min forlover og ca 1000 fra mannen min sin forlover.

Annonse

jeg synes det er en god idé at forloverne f eks går sammen om å dra med seg venner på en stor gave - som reisegavekort, eller hvis brudeparet planlegger å pusse opp et rom; gavekort på f eks Maxbo inkludert gavekort på barnepass og vennehjelp.

Det er en nettside, der selger de noen nydelige perlekjeder og armbånd.!! De er bare så nydelig!! De er laget av ferskvannsperler! Å de er rimelige å! Bare et tips til bruden. Anbefales!

De holder til i Danmark, så det er sikkert derfor de er rimelige..

Skriv meg et PM hvis du vil ha adressa.

Hva du kan kjøpe til brudgommen, aner jeg ikke. Er ikke så god på sånt. Eller om man skal kjøpe en gave til de begge to. Vet ikke, godt spørsmål

jeg var forlover, og min gave var personlig. Jeg lagde en scrap-book fra bryllupet. fra utdrikningslag, forberedelse til bryllup og selve festen og dagen derpå. Kjøpte inn masse til å lage scrap-book, og hentet inn bilder fra nesten alle i bryllupet så jeg fikk brukt de beste av hver situasjon. Det ble dritfint faktisk, og brudeparet ble superglade. En personlig gave, som man bruker både tid, energi og tanker på, men også er det ganske dyrt å kjøpe inn alt, bruke vel mellom 500 og 700 kroner. Men det er en gave som varer evig, som de kan se i resten av livet.

"ananas biter" spurte hva menes med hva legges i personelig.

Det er egentlig litt opp til deg. Det kan være en opplevelse, noe

til hjemmet, noe du har laget selv.

F.eks. når vi giftet oss fikk vi av en venninne en utrolig fin

vinkaraffel hun hadde malt selv med forskjellige farger samt navnene

våre og datoen.

Personlig kommer litt ann på hva burdeparret liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...