Gå til innhold

Tips til hvilken vogn jeg skal velge til 4 mnd gammel baby???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt ann på vognen hvor stor bagen er og hvor lenge man kan bruke den. Simo og emaljunga er størst i str. Tror bagen i kombivognen fort blir for liten om babyen allerede er 4 mnd.. Men med simo kombi kan du feste den lille kalesjen på bagen rundt fotenden av sportsdelen, slik at det blir nesten bagvogn...

kan ikke si det ofte nok... hvis du vil nytte ei bagvogn lenger, spesielt når din baby er 4 mnd, dvs før vinteren er ferdig er babyen din 9 mnd... Det vil si at du trenger en stor bag. Simo duo... Den er blant de største og romsligste. Den har en liten plate i bunnen til å reise babyen litt i sittestilling når den tid kommer. Den er bred nok til vinterpose... og ikke minst, kalesjen er lun og omsluttendeog ikke minst med strammere på kalesje... Simo duo er ganske så lik simo sine bagvogner. Men bagvognene er vanskelig å få tak i... Så nok en gang... anbefaler jeg simo duo, men når alt kommer til alt må du jo ta hensyn til din egen smak... Kjipt med en vogn du ikke liker...

Teutonia mistral er en veldig lett og god vogn. Du kan ha softbag i den, men også kjøpe en vognforlenger (eller er det bagforlenger det heter??) og ha i en madrass i bunn. Da blir den nesten som en stor bagvogn. Med fottrekk over blir det en lun og god vogn. Den er en av de letteste firhjulingene, har vendbart håndtak og er kjempegod å trille.

Om du synes den er litt for kjedelig er sittedelen samme på teutonia spirit s3 som er en trehjuling med vendbart håndtak, teutonia mistral s som har svingbare forhjul (som kan låses) og teutonia fun - likner mistral s men er enda lettere. Disse siste vognene kan man også kjøpe adapter til å feste på både britax og maxi-cosi sitt bilsete.

Bag bruker man ofte til 6 mnd, noen bruker lenger andre slutter før. Men du kan helt fint bruke sportsvogn til babyen din nå, jeg bruker det til min på 4 mnd. Men det må være en vogn der du kan legge ryggen ned og fotbrettet opp, bare legg et lammeskinn i vognen så blir det mykt nok for babyen. Siden babyen er så liten bør du også ha en vogn der du kan se henne. Kanskje en av Teutonia vognene? Emmaljunga city cross, eller hva med simo sportsvogn?

jeg har brukt bagvogn til babyen er 1 år to ganger, nr 3 skal også få beholde den til 1 års alderen... men min bag er da stor og god. Synes den er mere isolert rundt hodet området i bagen, enn i sportsvogn delen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...