Gå til innhold

tette melkeganger også uten klumper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Expat! eller noen!

Kan man ha tette melkeganger uten å ha klumper og harde felter?? Lurer for her i går fikk jeg frostrier akkurat som da jeg hadde mastitt for litt over en mnd siden(har hatt det sporadisk før også). Tømmer brystene minst et par ganger til dagen, siden jeg har tendes til dette(hadde det med de to andre barna også), og da blir de jevnt myke.

Jeg har slitt med Raynaulds fenomen fra da jeg hadde mastitt, noen ganger er det verre en andre ganger, men det er absolutt til å leve med, det hindrer meg ikke i å amme/pumpe.

Har begynt å spise lecitin igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de som får frostrier når de ammer, på generelt grunnlag. Men da har de ikke FEBER som grunn for frostriene! Har du feber da?

Skrevet

Nei ikke feber!!

Noe å gjøre mot de frostriene?? blir passe øm i kroppen hehe

Skrevet

Sitat fra annen ammehjelper:

"Jeg begynner ofte å fryse mens jeg ammer. Har ikke tenkt så mye på det, egentlig, men Gro Nylander nevnte i sin forelesning om "Kvinnehelse og amming" på landstreffet at hudtemperaturen på forsiden av kroppen, og særlig brystene, økte under ammingen. Jeg har derfor antatt at det kan ha en sammenheng. Kanskje det kan ha noe å si for denne moren også? Kom frostriene i forbindelse med brystsprengen, eller har den vært tilstede hele tiden?"

Ha et pledd om deg? Og ta tempen etterpå, se om du faktisk har feber!

Skrevet

Kom etter skikkelig brystspreng i går når jeg tenker meg om....

Men i dag har jeg småfrosset hele dagen!

Skrevet

Okei! Det er abakteriell brystbetennelse det.

Det er fordi det har vært sånt et trykk i puppen at melka har kommet i blodbanen, og så får man feber og slikt forbigående. Akkurat som bakteriell bb. Det skal gå over på 24-48 timer! "Behandling" som vanlig bb, altså, unngå veldig fulle pupper!

Skrevet

Jeg antar at det kan bli klumper også med denne typen av bb?? utover kvelden i går var det et ømt punkt på det ene brystet mot armen. Har pumpet/ammet og massert, varm rispose etc. Synes kanskje det er mindre hardt nå, selv om det selvfølgelig er ømt, (etter mye massasje?) Det ble rødt der risposen hadde ligget, men dette forsvant etterpå...Frosser ikke noe nevneverdig i dag, og jeg hadde ikke feber på noe tidspunkt i går, bare frostrier og svettetokt på kvelden, men aldri feber. (under 37)

Skrevet

Jeg holder fast på at du gjør best i å avlegge melkeprøve på legekontoret eller helsestasjonen!

Skrevet

avventer prøvetaking det tror jeg. Har pumpet/ammet hyppig i dag, og det går mye bedre. Satser på at det slipper taket snart. Ingen frostrier nå, pleier definitivt være verst om kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...