Gjest Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 mie bæsjer alltid flytende etter at hun har fått grøt. men om det er pga grøten eller fordi det er morgen vet jeg ikke da. skal prøve å flytte grøt måltidet til senere på dagen å se hva som skjer da..... hun bæsjer også etter melkemåltidet på morgnen, men ikke etter det på kvelden- og det ville hun vel gjort om det var melkeallergi.... men må bare prøve ut litt. hvordan er det med vekten om det er melkeallergi da..... gå dem opp i vekt da.... herremin alt jeg skal tenke på. er ikke hysterisk altså. blir bare så nysgjerrig når jeg begynner å tenke på ting...... og dette har jeg tenkt på så lenge. for det kan da ikke være vanelig å ALLTID bæsje etter et måltid, og da veldig ofte så flytende(ikke gult som diare da, men likevel flytende).
Sylteflesk Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Nestlé risgrøt og maisgrøt er uten melk, men har spor av tørrmelk. Helios grøt fra helsekosten er helt uten melk. Finnes i flere varianter, hirse, ris mm. Nestlé Sinlac som du får i vanlige dagligvarebutikker er også uten melk, men er tilsatt ganske mye sukker. Både den og de fra helsekosten er ganske dyre, men består jo ikke av halvparten melkepulver sånn som de andre. Så er det jo forskjell på melkeallergi og laktoseintoleranse.
LivetErEnLek Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Mais og risrøten fra nestle er melkefri. Du finner også noen varianter som hirsegrøt i helsekost. Det høres ikke ut som melkeallergi, men mulig hun er intolerant, de reagerer som regel ikke like sterkt da. Gutten min hadde melkeallergi da han var mindre. La på seg, men da det ble som verst, like før vi fikk diagnosen, gikk han ned. Men det er jo heller ikke rart med tanke på at han rett og slett sluttet å spise pga mat ble forbundet med magesmerter stakkars.
Lillnita. Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Lillemann har melkeallergi og hadde 4-5 flytende bæsjbleier om dagen helt til jeg sluttet å spise melkeprodukter selv. Men jeg gav han mais grøt og det fungerte helt fint på han. Nå som han er større får han nestle kornblanding med eple og banan, som faktisk er den eneste jeg har funnet uten melk her vi bor. Lillemanns vektkurve i forhold til lengde gikk bare nedover og nedover det første halve året, så han la dårlig på seg. Disse grøtene som er uten melk, står det forresten utenpå at skal tilberedes med melk, og da bør du kjøpe nutramigen på poteket hvis du misstenker melkeallergi, pga at hvis du bruker soyamelk så kan barnet utvikle allergi mot soya også, og rismelken er det dårlig med næring i.
Frustrert 5.gangs Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Vår sønn hadde også melkeintoleranse og bæsjet ca 6 ganger hver eneste dag til vi fant ut hva det var. Han gråt omtrent hele dager fra han var litt over 5 mnd og begynte med grøt og til han var 2 1/2 år. Fryktelig slitsomt men gud så deilig når vi fant ut akkurat hva han kunne spise og drikke, og det var ikke akkurat mye det kan jeg bare si. Da han var 1 år var han 76,5 høy og 9.100 g. Da han var 2 1/2 år var han 84 cm høy og veide 10.250 g, altså liten. Farven på hannes var gjerne litt grønnlig og geleaktig. Nå er han en glad og lykkelig gutt på 4 år som tåler mye mere enn før. Han kan få mat med spor av melk i og sauser. Men om han får melk fra kartongen går det galt. Han blir urolig og hopper og spretter rundt.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 hmm. det virker jo ikke som at hun har vondt i magen da. hva vil det si å ha intoleranse da egentlig.. eller hva er forskjellen. hun har mer enn en sånn bleie i løpet av dagen, men ikke alltid det er så mye da. og etter melkemåltidet så pleier det å være ganske vanlig... og i andre er det bare bittelitt.. men litt flytende.
Sylteflesk Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Sinlac og de Helios-grøtene skal tilberedes med vann, så da får man en helt melkefri grøt.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 hmm. mie sin er vel mer oransje og brun.. hihi gråter en del, nei bare suttrer fordi hun vil ha oppmerksomhet. er vi ute er hu kjempe blid hele dagen. hun er litt liten, under 8kg og kanskje 70cm. men kurven går oppover som den skal- hvertfall gjorde den det for en mnd siden da. det eneste som gjør at jeg ikke tror det er for eks det at hun også drikker melk før hun skal legge seg og det kommer ikke ut før hun våkner- og det ville det vel gjort om det var sånn. hmm. kanskje jeg skal prøve ut litt.....
Sylteflesk Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Men når hun drikker melk, er det mme eller mm? Tåler hun ikke mme ville hun vel reagert tidligere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå