Gå til innhold

Ange soneterapi (usikker på om dette er riktig forum, men...)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, og gratulerer til dere som endelig har blitt gravide ;)

Jeg har nå en periode gått hos en soneterapaut som behandler meg for infertilitet. Hun benytter akupunktur, kopping, massasje og fotsone. Hun har i tillegg gitt meg pulver som jeg og samboer skal ta sammen med hovermåltid for å få lik PH-verdi. Hun sa at hvis PH-verdien er veldig sur så vil ikke verken egg eller sædceller like seg. Dette pulveret smakte pyton, så denne tok vi i ca en uke og nå står den lengst inni skapet. Hun har også sagt at jeg bør kutte ut melkeprodukter da dette kan forårsake tette eggledere. Matmessig så ble konklusjonen at jeg ikke skulle drikke/spise melkeprodukter, ikke drikke lightbrus eller noe med kullsyre.

Det hun prøver på i første omgang er å korte ned syklusen min (har mellom 40-50 dagers sykluser), men dette har hittil ikke gitt noe utslag. Syklusen er like lang.

Det jeg lurer på er om det hun sier, stemmer? Dette med melk og kullsyre, PH-verdi.

Er det noen her med erfaring fra soneterapi? Noen tips om hva som evt har funket hos en soneterapaut? Trenger noen tips her....

Kan også tilføye at jeg er ei stor jente på 120 kg og 174 cm (dette kommer fram stort sett i hvert eneste innlegg jeg har skrevet). Har begynt på Grethe Roede, så vil antageligvis rase ned i vekt ;)

Ha en fin dag videre ;)

Fortsetter under...

Hei,

Har ikke noe svar, men ble veldig interessert i det her med PH og hvordan det kan påvirke. Har nemlig hørt (fra en helseperson) at ph-verdien nedentil kan påvirke resultatet veldig. Et "surt" miljø er visstnok verdens eldste prevensjonsmetode. Denne personen mente også at stress endrer ph-verdiene og at det kan være grunnen til at vanskelig å bli gravid når stresser med det. Ikke vet jeg, men de to gangene de to siste årene jeg har blitt gravid (har mistet begge gangene) har vært når jeg har bare gitt helt opp. Har lest debatt om det et annet sted her inne, og syns også det på et vis er å gi folk dårlig samvittighet for at ikke klarer å styre tankene sine. Hvordan en skal klare å ikke fokusere på det samtidig som tar pergo og diverse eller drar til utlandet osv osv skjønner jeg derimot ikke.

Noen som har gode ph-tips? :-)

Heisann ;)

Da kan det jo faktisk hende at PH verdien har mye å si da for den som sliter.... fant ut ved å spytte på en sånn strimmel at jeg var litt sur, og samboeren var også litt sur..... har det noe med at jeg har mye halsbrann også mon tro?

Jeg vet ikke annet om PH enn det jeg skrev her..... skulle nok visst mer jeg å ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...