LaPaysanne Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hva skjer? Det kom mengder med sterkt blodblandet melk fra det ene brystet. De første 60-70 ml var nesten knallrødt! kan da ikke være bare et blodkar som er gått?? Det ga seg etter de første fem minuttene, men hele flaska er sterkt rosa. Yikes! Hadde en antydning til dette i går også, men da bare litt ved den aller første pumpinga. Kastet den melka, men småen nektet å drikke noe som helst av melka mi i hele går. And frankly, I don't blame him... Han har, som jeg nevnte i et innlegg i går, vært veldit lite ivrig på flaska den siste uka. Han er straks seks måneder gammel. Har hatt tidvis vondt i det ene brystet (blodpuppen) de siste par-tre dagene, men ikke sånn tett-melkegang-eller-brystbetennelse-vondt, det vet jeg hvordan er. Bør jeg kontakte lege? Og bør jeg ta vare på melka, slik at de evt får tatt prøver? Æsjæsjæsjæsjæsjæsjæsj!!!!
Expat Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Uffda. Det kan være lurt at du tusler ned til legen og avgir melkeprøve. En del atypiske betennelser foregår uten kuler. Legen kan også titte på puppen (brystproblemer hos ammende er akuttsaker!), og evt ringe Norsk Kompetansesenter for Amming om han er usikker (sentralbordet til rikshospitalet setter han over). Forresten når du pumper, ha en andre flaske klar. Så når det gir seg, så setter du på ny flaske på pumpa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå