Gå til innhold

Allergi mot egg/melk eller mme? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste tre dagene har jenta mi vært veldig sutrete, spesielt om kvelden. Da kan hun skrike lenge og vel, og ingenting ser ut til å hjelpe. Hun er 3 mnd på torsdag og har aldri skreket slik før.

På torsdag forrige uke fikk hun mme for første gang (jeg klarer ikke å pumpe meg) Hun drakk da ca 60 ml. Det samme fredag kveld. På søndag drakk hun 125 ml. Rett etterpå da ble hun voldsomt kranglete og skrek skikkelig. Hun slukte maten veldig så kan hende hun svelget mye luft eller ble overmett rett og slett.

I går kveld og i kveld har hun vært like skrikete. Har ikke fått mme siden søndag.

I forrige uke begynte jeg også å spise egg. Fra onsdag tro jeg. Har ikke gjort det siden fødselen. Jeg drikker ikke melk, men spiser brunost og youghurt (biola).

Hva kan det være hun reagerer på? Egg? Mme? Begge deler??

Håper noen kan komme med råd og erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Jeg er ingen ekspert - men kanskje jeg kan hjelpe deg litt på vei.

vår lille har egg/melk allergi - men vi merket det aldri på "humøret" - så det har jeg ikke noen erfaring med.

Etter det jeg skjønner er melke allergi veldig vanlig for de små når de sutrer.

Jeg ville prøvd å kutte ut ALL melk i dietten min - dvs ost, yoghurt, sjokolade, melkeproteiner etc etc. Og sett om det hjelper. Du må være fri i ca to uker før alt er "ute" av kroppen. Det finnes også MME uten melk - husker ikke helt hva de heter men spør feks på helsekostbutikken. De har som regel peiling på sånt.

Høres jo ut som det enten er noe i MME hun reagerer på - eller at hun rett og slett ble litt vel "glupsk".

Lykke til til både deg og bebisen

Skrevet

eller kanskje 3 mdrs kolokk? Begge mine hadde en urolig periode rundt 3 mndr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...