ApriIbaby Skrevet 11. september 2007 #1 Del Skrevet 11. september 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/10351280 Det er jo noen bhg ansatte i blant oss, og mange med aprilbarn i bhg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10351568-april-n%C3%A5-er-jeg-fortvilet-kan-noen-her-inne-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. september 2007 #2 Del Skrevet 12. september 2007 huff..det var ikke bra,men som de andre sa,be om ett møte,gjerne med ped.leder og bestyrer,biting skal jo ikke skje selvom det skjer. her har vi problemer med kloring slik at det går hull på huden,er en gutt som er ute etter Simen hele tiden,han begynte først nå i høst,men her om dagen hadde han kasta han i bakken og lagt seg oppå han,og selvfølgelig var alle de ansatte på fremsiden,bortsett fra ei som kom opp fra båten de har og så dette,Simen hadde ropt om hjelp,men hva pokker nytter det når de ansatte er på fremsiden,og de vet godt at disse to er flinke til å stikke av til baksiden av bhg,men følger ikke med på det. Jeg har gitt opp å si ifra,blir ikke gjor noe som helst her,er så møkklei hele bhg,Simen som har elsket bhg fra dag en,vil nesten ikke gå i bhg om morgen,men når vi kommer dit,er det greit,han sa t.o.m på mandagen da dette hadde skjedd, xxx slå..vil være me pappa på jobb..så sier jo bare litt,men ikke pokker om jeg får de ansatte til å forstå det,men neste gang dette skjer,eller han er oppkloret blir jeg å slå kraftig ned på det,har jo pågått i over en mnd nå,er altfor lenge spør du meg. blir å si ifra at om det ikke blir gjort noe,så sier jeg opp plassen hans. skal ikke si at Simen er noen engel han heller,men hadde aldri en klage på han ifjor,eneste de klaget på var at han var så akiv,sprang overalt,og dette med dytting og slossing og slik,kan jo fort utløse et anfall hos han,og det vet de,ergo de burde følge bedre med.. huff..var nok ikke svar på dine spørsmål,men måtte bare få ut litt frustrasjon. lykke til,håper det ordner seg for dere,be om et møte,også si ifra at da kan feks.ped leder be om møte med denne jenta sine foreldre etterpå,og si ifra at de har fått klager på biting og slik fra andre,og kanskje spørre om de har det slik hjemme også,og om de evt vet hvorfor. Mange barn biter jo fordi de ikke kan uttrykke seg,eller fordi de skal vise at de er glad i noen faktis,men skal jo aldri gå så langt som det gikk med din gutt. lykke til =) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10351568-april-n%C3%A5-er-jeg-fortvilet-kan-noen-her-inne-hjelpe/#findComment-10352957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 12. september 2007 #3 Del Skrevet 12. september 2007 Har selv ei venninne som hadde en gutt som hadde en "konflikt" med. En gutt som hele tiden slo og dyttet hennes sønn.Alt begynte med at sønnen hennes på nesten 3 år ikke ville i barnehagen, mor tenkte at dette var seperasjonsangst. Men til slutt kom der biter og biter frem om hvorfor han ikke ville. Og mor måtte ta en prat med dem i barnehagen. Hun viste hva barn som alltid var stygg med hennes sønn, men dei kan ikke love noe annet enn å jobbe med saken. Her i denne saken viste det seg at barnet som var voldsom med hennes sønn hadde ADHD. Noe mor ikke viste noe om for barnehade personell ikke har lov å si at det var derfor denne gutten var som han var. I dag er guttene 6år gamle og begynt i samme klasse, igjen har venninne mi hatt opplevelser der hennes sønn ikke vil gå på skolen for denne gutten er så stygg med han. Nå har hun fått vite at den andre gutten har ADHD, og venninne mi sleit sånn med dårlig samvittighet at hun oppsøkte mor til denne gutten og beklagde seg for å ikke "like" hennes sønn. Hun hadde hatet han i noen år nå, men hun syns nå at hun ikke har hatt noen grunn til det. Eg forstår deres frustrasjon over at deres barn blir skadet og såret i barnehagen, men kanskje det ligger noe bak desse barnas oppførsel. Gi barnehagen en sjangs til å følge opp problemet ikke sett barnet i en bås sammen med rampete barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10351568-april-n%C3%A5-er-jeg-fortvilet-kan-noen-her-inne-hjelpe/#findComment-10354974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 12. september 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 12. september 2007 Barnet som biter er verden søteste lille jente som jeg har veldig sympati for. Hun er jo også Lilles beste venn på godt og vondt. Hun er garantert ikke noe ADHD barn, kan ikke tro det feiler henne noe slikt. Søt og nydelig jente, så bærer intet nag til henne. Foreldrene er også meget sympatiske og oppegående mennesker som jeg antar at synes dette er helt fryktelig. Jeg mener de kan gjøre like lite med dette som vi kan. Ingen av oss er jo der når dette hender. Jeg mener at de som må gjøre noe med dette er de som er tilstede i bhg når episodene oppstår. Jeg mener at denne situasjonen nå er blitt såpass alvorlig at jeg kreve at den skal følges opp tettere slik disse situasjonen kan fanges opp før de går så langt at det blir biting etc. For meg handler dette om priorotering og ressursbruk. I dag har jeg tatt dette opp med pedleder og bedt om et møte med henne og styrer da vi ikke kan godta at vår sønn risikerer å bli bitt til skade i bhg. Jeg sa også det som jeg har skrevet her i dette siste innlegget mitt. da jeg kom for å hente Lille i bhg i dag var disse forslagene alt iverksatt og vi skal i møte til uken. 'Er ikke helt sikker på hvordan jeg føler meg nå, men det spiller egentlig ingen rolle. Det viktigste er at Lille er trygg ibhg. Om jeg blit sette på som en klagete hønemor får bare være underordnet. Så det så :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10351568-april-n%C3%A5-er-jeg-fortvilet-kan-noen-her-inne-hjelpe/#findComment-10359038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå