Gå til innhold

Lus i barnehagen...og nå har jenta mi fått det...iiik. Noen...

Anbefalte innlegg

...som vet om man må bruke lusekam hver dag framover etter at man har tatt kur? Dette er en ny kur fra apoteket som heter Hedrin, som skal kvele lusene/eggene, er ikke kjemisk.

Skjønte ikke om man da slipper kammingen framover før neste kur om 7 dager. Uff, dette er ekkelt, men må jo ordne opp i dette. Noen steder står det at man kan sende barnet tilbake i b.hagen dagen etter at behandling er startet. Føler ikke helt for dette...tenk om hun bare blir smittet igjen med en gang..

Fortsetter under...

For min del hadde jeg barbert hele hodet.

Jenta sitt i første omgang, men også mitt eget om jeg fikk lus selv.

Lus og egg er ikke noe problem i det hele tatt å vaske bort fra et barbert hode. Det er i håret eggene sitter.

Hvorfor ikke bare gre hver dag? Hvis du synes det er så ekkelt å ha lus, gjør du vel det lille ekstra for å bli kvitt det så fort som mulig?

Jenta mi var 3,5 år da hun hadde lus. Selv om hun vanligvis synes det er pyton å vaske håret, og helst ikke vil gres, var hun supermotivert for å bli kvitt lusene...

Her i huset satte vi i gang "full pakke" med lusekur (to ganger med en ukes mellomrom), daglig kjemming av to barn og to voksne, klær/dyne/pute i fryser, vasking på 60'+, koking av kam etc. Da var jeg sikker på å bli kvitt det fort.

Du kan sende barnet i barnehage etter første lusekur. Dette er i hvert fall ikke grunn for sykedager, for å si det sånn.

Hvis barnehagen gjør jobben sin (informerer grundig), og foreldrene følger opp (vanligvis stopper de utbruddet før det gjelder særlig mange barn, og få foreldre lar lus passere uten å bry seg), så er det liten risiko for ny runde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...