Gå til innhold

Incest - KS - St.Olav

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble som lita utsatt for incest av nært familiemedlem, og dette har gjort at jeg har et utålelig forhold til egen kropp og underliv. En fødsel er en kroppslig eksponering av det sjeldne - noe jeg ser veldig vondt på og med realisme forstår vil bli vanskelig for meg. Jeg har en ganske lang historie innen psykiatrien som følge av overgrepene, men min situasjon har bedret seg ganske drastisk - men selvsagt, jeg er fryktelig redd for tilbakefall, og opplever stadig flashbacks.

Jeg har snakket med legen min om dette - jeg ønsker nemlig KS. Han skulle sende brev til fødselspoliklinikken på St.Olav, og han sa de vil kalle oss (min samboer og meg) inn til samtale. Det synes jeg er flott. Men, jeg lurer selvsagt på følgende: vil dette medfører en hard kamp for oss for å få innvilget KS? Vil de trenge å se dokumentasjonen jeg har på problemene overgrepene har medført for meg, og vil de trenge å se anmeldelsen av forholdet?

Jeg spør fordi noen av dere kanskje har litt erfaring med lignende? Og, kanskje noen her vet hvordan St.Olav (sykehuset i Trondheim) er på keisersnittpolicy?

Tusen takk for alle som svarer :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10350604-incest-ks-stolav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du.

har selv vært utsatt for det samme,men valgte å føde vanlig likevel bare hadde med ønskebrev.jeg var-og er-livredd for at noen skal "bestemme"over kroppen min.

første fødsel endte likevel med hastek.s.når jeg skulle ha nummer to hadde jeg ikke med ønske brev og fikk en forferdelig jordmor som skrmte meg forferdelig.det var rett og slett grusomt!!men jeg fødte vanlig da.

nå når jeg skulle ha nummer 3 ville jeg først ha k.s igjen og legen min sa at de sjeldent kranglet med noen som hadde sånne traumer som ved overgrep og incest.de fleste leger hvet at vi har slitt nok og hvet hva vi føler.jeg har etter mye om og men funnet ut jeg vil føde vanlig likevel.men ta med et brev.ikke ønskebrev men et brev med REGLER!!!jeg er enda forferdelig redd for å få en sånn jordmor igjen,men tenker at jeg får håpe jeg hadde max uflax.og min mann har fått beskjed om å få byttet ut en evt like ekkel jordmor.

håper du får k.s du ønsker deg og at det blir en fin opplevelse.de fleste mennesker hvet ikke hvor vanskelig det kan være for oss som er misbrukt å overlate kroppen vår i hendene til andre.bare vaginal undersøkelse kan virke på meg som overgrep med feil person.så graviditet og fødsel er skremmende men vel verdt det like vel.

lykke til iallefall!!!

har selv gått til samtaler på st.olav ang keisersnitt, de er veldig flinke der.. ikke av samme grunn.. jeg hadde en litt ille fødsel sist.. pluss at jeg fikk helt panikk m tanke på fødsel, så jeg har fått invilget keisersnitt.

kjenner også ei som fikk keisersnitt på st.olav, rett og slett fordi hun ikke ville føde, selv om hun har to fra før.. hun ble liggende søvnløs og fikk panikk for fødselen... de prøvde og overtale henne først, men når de skjønte at hun ikke ville ombestemme seg, så fikk hun.

du skal tross alt prøve og få en god opplevelse..

så de vil ikke komme til og tvinge deg til noe du absolutt ikke vil

tviler på at de trenger og se papirer, det gjør d hele kanskje mer sårbart for deg.

Tusen takk for svar :-).

Det ville tatt noe veldig på å skulle snakke i det lange og vide om et tema som er så sårt for meg - for å få innvilge KS, så er glad jeg antagelig slipper det. De vil kanskje forsøke å overtale meg? Men ikke presse? Hvis jeg forstår deg riktig? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...