Laurine Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Heisan alle her ! Endelig har jeg tatt fatt på utdanningen som jordmor. Dette har jeg drømt og fablet om i mange år og endelig passet det meg og min familie at jeg begynte. Tenk, jeg trodde ikke at jeg skulle nå mine mål, men nå er jeg godt i gang. Så alle dere jenter som har drømmer, stå på og la de bli virkelighet. Go klæm fra mæ
#Ariadne# Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 oj så spennede!! hva er kriteriene foå komme inn??
Northernlights Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Det var drømmen som brast for meg, det =o) Lykke til med et givende yrke!!!
Laurine Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 Du må ha sykepleierutdannig og minst 1 års praksis etterpå. Et fantastisk yrke :-)
#Ariadne# Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 vet du om de er nøye på om det er relevant prakis? og ser de på karakterene fra spl ?
Prish Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Gratulerer med oppnådd drøm! Jeg har samme drømmen nå og er i gang med å sette i gang. Er det vanskelig å komme inn på jordmorstudiet?
Laurine Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 Ja du må ha relevant praksis som sykepleier og da mener jeg du kan ha jobbet på andre institusjoner enn f eks sykehus. Går ut fra at karakterene fra spl blir vektlagt. Har du planer om å ta jordmorutdanning? I så fall sier jeg bare, stå på. Det er utrolig spennende og givende. Det kan trygt anbefales. Nå er det jm utd i Oslo, Bergen, Tønsberg (desentralisert), Trondheim og Tromsø.
Laurine Skrevet 11. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2007 I og med at det nå er flere skoler som tilbyr denne utd skulle man tro at det var nokså greit, men jeg vet ikke. Jeg kom i allefall inn på første forsøk. Lykke til !
#Ariadne# Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 men må man ha jobbet spesitikt med barn? eller teller annen jobb som spl? holder på med siste året på spl nå, og har utrolig lyst til å bli jordmor=)
Laurine Skrevet 11. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2007 Du trenger ikke å ha jobbet med barn, bare du har jobbet innenfor sykepleieryrke. Selv har jeg bakgrunn fra medisinsk og kirurgisk avd på sykehus, samt sykehjem, føde og gyn. Hvis det er det du har lyst til, jobb målbevisst, så kommer du dit. :-)
Prish Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Åååååååååå, som jeg gleder meg! Må ordne studiekompetanse først, så hvis alt går etter planen er jeg ferdig utdannet jordmor om ca 10 år... Aldri for sent ;o)
#Ariadne# Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 ble masse spm dette her, takk for svar=) og lykke til med vidreutdannelsen !
Laurine Skrevet 11. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2007 Enig, det er aldri for sent. Stå på, så blir vi kollegaer om noen år. :-)
Prish Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Vi satser på det!!! Gleder meg til å jobbe med deg ;o) Har aldri vært så målbevisst før, denne drømmen skal realiseres!!!!!!!!!!!!!!!! Lykke til med utdanningen!
Hannahs-mor06 Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Går du på Bakkenteigen? Jeg har og planer om å videreutdanne meg til jordmor etterhvert, men skal bli ferdig med babyer selv først..min jordmor, som jeg kjente litt fra før, anbefalte dette..det er visst ikke noe ærlig å være i fødsel som jordmor - da er man visstnok så veldig med i fødselen, noe som KAN være negativt..men sikkert ulike meninger om det!! Lykke til videre, gleder meg selv til å ta fatt på utdanningen en dag;)
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Det er en drøm jeg har lyst til å opppfylle også..Hvor lang er videreutdanningen?? Lykke til )
Bananikakao'n Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Å så bra for deg=) Nå er jeg i samtale med sykehuset her om stipend også, så kansje det blir skolebenken for min del snart igjen også=) Lykke til videre!
En blå å en rød:) Skrevet 11. september 2007 #21 Skrevet 11. september 2007 hehe, det jeg skulle skrive i forrige innlegg..: Jeg har hatt lyst til å bli jordmor i mange år nå, men er livredd for sykepleiestudiet, er ikke så veldig interessert i akkurat det, men er lidenskapelig interessert i alt som har med svangerskap og fødsel å gjøre... Tror du det kan gå greit alikevel? har et barn nå, å lurer på om det kan bli hardt med barn? Kommer til å ta 6 år før jeg er ferdig, hvis jeg bare tar 1 års praksis. Det er jo lenge til da. Er dessuten redd for at jeg ikke takler det hvis jeg opplever noe forferdelig. Er veldig lettrørt, og "altfor" omtenksom i følge mine venner... Mange spørsmål her...Kanskje du har ein mail som jeg kan skrive til hvis du ikke har noe imot å svare på spørsmål fra en ung jente med store drømmer?
Bananikakao'n Skrevet 11. september 2007 #22 Skrevet 11. september 2007 Du skal jo "overleve" både skolen, maaange uker i praksis og minimum et år med yrkespraksis som sykepleier.. Hvis du ikke er så veldig intr i det, som du sier, så vil jeg kanskje tro det kan bli tøfft, ja.. Men lykke til. Det er jo ikke noe galt i å prøve=)
Monajenten Skrevet 11. september 2007 #23 Skrevet 11. september 2007 Det er mitt problem også. Jeg har også tenkt på å bli jordmor, tror det må være utrolig givende og spennende. Men jeg har aldri vært interessert i å gå sykepleien f.eks. Eller i noen sånne ting....:-/ Hmmm........
En blå å en rød:) Skrevet 11. september 2007 #24 Skrevet 11. september 2007 nettopp...samma problem hos meg...sluker ALT jeg kommer over om svangerskap, fødsel osv, men sykepleien...VEL....tenker at det er 4 år før jeg får drive med noe jeg tror jeg virkelig kommer til å elske...Monajenten: Hvor gammel er du da? Har du utdannelse fra før? (hva gjør du eventuelt nå) )
Gjest Skrevet 11. september 2007 #25 Skrevet 11. september 2007 Hei så heldig du er! Skulle ønske det var tre årig utdanning til jordmor i Norge sånn som i danmark.Jeg er hjelpepleier,har overhodet ikke lyst å gå sykepleien og alle disse årene for å bli jordmor. Mener sykepleien er som å gå hjelpepleien,såklart mer innviklet,mer ansvar,medisiner og slikt,men synes ikke det har noe med fødsel og gjøre. Jeg begynner snart på barnepleie utdanning,nærmeste jeg kommer jordmor foreløpig.. du er heldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå