Gå til innhold

hjelp til valg av barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter vinterbarn og bor på vestlandet.Trenger en vanntett vogn.Tenkte på kombi vogn i og med at jeg er avhengig av å kunne bære bagen med meg.Men det må jo være plass til voksi pose og så barnet ligger lunt og godt.Gode hjul i tilfelle snø er også en nødvendighet.Noen som kan annbefale en vogn som oppfuller disse kriteriene og eventuelt ca pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale Simo. Hadde simo til min første datter, og det var ikke krise når det ekstra regntrekket ble glemt hjemme og det begynte å regne. Vognen er vann og vind tett, og ble aldri i løpet av min vognperiode ¨våt gjennom eller stygg etter vann i form av regn... Klart, de er jo store vogner, men barna har det godt oppi der. God plass til pose, uten at det presser rundt. Jeg hadde duo, og har valgt simo duo til nestemann også. Det er ingen andre vogner for meg. Det er mulig jeg kjøper en lett trille til sommeren når vi begynner å farte på turer, i butikker og slikt. Men frem til da vil komforten til babyen stå i fokus, og armene mine få ekstra trening inn og ut bilen... og kanskje jeg dropper bilen og triller til byen... ;) Det er jo trilleturene som skal være bra... Hjulene er suverene, lufthjul som demper både steinete og ulent terreng. fungerte kjempefint i snøen, tørr som fuktig snø. Dyp kalesje som kan strammes fast, slik at den ikke blåses ned etter 1 års bruk... Viktige ting for meg, og kanskje noe du trenger. En baby i byen har sikkert ikke disse behovene... Lykke til med vogn valget!!!

Skrevet

vi har ei simo kombi og den er bare super.. bor i nord så vi er avhengig av ei stor og solid vogn som tåler hardt vær.. stor og god bag,så man har god plass til voksiposen.

Skrevet

Det er kun Simo som er vanntett. Jeg ville valgt enten en pent brukt Simo bagvogn og så kjøpt en tøff liten sportsvogn senere eller en Simo duovogn. Bagvognen og duovognen har ca samme størrelse på bagen, begge er vind-og vanntette, vognene har 4 gode lufthjul.

Kombivognen til Simo er og fin, men den veier endel kg mer enn bagvogn og duovogn. Dessuten synes de fleste at kombi blir for tung som sportsvogn og må likevel ha ny sportsvogn senere. Du burde kunne finne en pent brukt bagvogn på finn.no til 2000-2500 kr. Ny duovogn koster rundt 5000-6000 kr ny, men du finner pent brukte av den på finn.no også.

Jeg har også vinterbarn, bor på vestlandet. Hadde teutonia mistral til min jente, kjempegod vogn, deilig å trille på snø (hadde lufthjul på den) og brukte dunpose oppi softbagen. Jeg syntes imidlertid den var for lav som bagvogn og likte ikke softbag heller, følte ikke det ble lunt nok. Jeg ville valgt Simo om jeg skulle valgt om igjen.

Skrevet

Bor også på vestlandet.

Vil anbefale simo bagvogn fremfor kombivogna. Baggen er bredere, og har plate til å sitte opp når barnet ønsker det.

Baggen til bagvogna er klart vanskeligere å bære med seg enn baggen o kombi, men voksiposen kan jo også brukes som en slags bærebag, så har du løst det problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...