Gå til innhold

Hjelp i morgen skal jeg prøve å jobbe fullt på jobben:o) Andre som jobber?

Anbefalte innlegg

Noen andre som som jobber fullt, tar dere pauser? Hvordan klarer du deg gjennom dagen. Må dra hjemmeifra kl 0715 og hjemme kl 17:00. Det her blir tøft, men samboer tar seg av prinsessa på 7år:o)

Ser frem til å jobbe å, men hvis de går trått er det utrolig kjipt. Jobber som salgskonsulent.

Andre i jobb?

Sover dårlig på natta og hovne legger med bekkenløsning, det var dagens syt her i fra meg... Jeg kjeder meg på dagtid så blir godt å fylle dagen med jobb.

Fortsetter under...

Jeg jobber fult. har jobbet 100% siden jeg ble gravid. jobber i barnehage, som ped,leder. har fått tilrettelagt min arb situasjon.så bra at jeg fungrer 100%. sover også dårlig om natta pga leggkramper. og har bekkenløsning.

men alt går med litt tilrettelegging

Jepp, jobber fortsatt jeg. Er strax i uke 34, men håper å holde ut t permisjonstiden begynner 8.oktober.. Jobber som butikkmedarbeider, og hovedsaklig på varedagene. Og d vil si; løfting, lemping og innfylling av varer.. Kjenner d særs i korsryggen og beina etter en 8 timers dag, m "konstant" arb.tempo og en knap 30 min matpause, men godt å fortsatt holde seg i bevegelse selvom man er gravid :) Har fått en litt oppfattelse av at en del folk "sykligjør" en graviditet, og så fort man evt har litt plager så sykemelder man seg. Man kan jo for så vidt fortsatt fungere normalt (m enkelte unntak seff..), bare m litt extra hensyn og evt tilrettelegging. Her brukes d støttestrømper, og ellers velger jeg å ikke løe de tyngste varene. ;)

Jobber fullt ja, og har gjort det hele veien. Krysser fingrene for at jeg kan gjøre det resten av svangerskapet også :-) Sist gang jobbet jeg fram til permisjon, men var 20% sykemeldt de siste ukene før jeg gikk ut. Går greit å jobbe fullt, men har vel merket nå i det siste at jeg mangler det lille "ekstragiret" man har ellers :-)

Merker at jeg er sliten og trøtt innimellom ja. Særlig slike dager som i dag, der jeg først jobber full dag, deretter henter guttungen på drøyt halvannet år i barnehagen og koser meg med ham til han skal legges, og deretter skal få ryddet litt, vasket klær osv, mens mannen min er på jobb (han begynte to, og er hjemme igjen i halv ti-titida i kveld). Da er det godt å se fram til helgebesøk hos min familie til helga, og kunne sove ut både lørdag og søndag, og ellers bli vartet opp både av mannen min og mamma ;-)

Men føler ikke at jeg har noe å klage over, siden jeg har vært så heldig å slippe bekkenløsning og andre større plager dette svangerskapet også :-) Heller litt trøtt og sliten enn å slite med sånt, så all medfølelse til de som må være sykemeldte av ulike grunner.

Tror det er viktig å ta vare på seg selv på jobb da, heller ta litt ekstra pause hvis man trenger det, og si fra dersom man trenger tilrettelegging. Har fått "streng" beskjed på jobben om at jeg må si fra dersom det blir for mye, for de vil jo heller ha meg der i god form fram til permisjonen starter enn at jeg skal ta i for hardt og ende opp med sykemelding.

Annonse

så fint at de endelig tilrettelegger jobben for deg ;) lykke til, og kos deg! skulle ønske jobben min gjorde det samme.. ta deg godt med pauser og ikke slit deg ut på den første dagen din!

oi så bra at jobben din endelig gjør noe Sugar26:o) håper du kommer til å ha det fint på jobb, du får vel bare ta det med ro så langt det lar seg gjøre og si i fra hvis du føler at det blir for mye.

Jeg var sykemeldt i hele sommer og kom tilbake til jobben, jeg hadde det supert for det var godt å "fungere" igjen, men plutselig satt det seg i ryggen igjen og jeg ble igjen sykemeldt..men det er godt å få sjansen til å prøve-ikke sant?

ønsker deg lykke til på jobb i morgen!

Ja det er veldig godt å føle at man fungerer litt, selv om de har gitt bort kontoret mitt:o(

Og jeg må gjøre noe annet enn salg... ønsket vel at det kunne skje litt før.

Pga sykemelding så lenge taper man feriepenger, trygdekontoret dekker bare 40dager.

Søkte om kredittkort men får ikke utbetalt penger før man er i jobb, de har sånn policy om at man må være 100% i jobb for å få en ussel kreditt, samme med forsikringer å.

Og ikke minst laaaange dager hjemme og mye cafe besøk. Skal være positiv nå og se fremover, går det ikke på jobb så går det ikke men godt å prøve seg litt:o)

uff ja...jeg er jo student jeg da så er ikke helt i samme situasjon,men kan godt forstå deg.

det er fryktelig å ikke bli forstått av arbeidsgiver!men fint at de har skjønt noe nå:o)

håper du får en fin dag på jobb!

Hei.

Jeg er i uke 31 nå jobber 48timer det vil si 8timer 6ganger i uka det har jeg gjort siden uke 18.

Jobber i butikk så er jeg heldig har jeg 30min matpause som jeg kan sette meg ned.

Er plaget med mye vann i kroppen, bekkenløsning og lavt blodtrykk.

Er bare og se fram til permisjonen nå:)

Annonse

Jobber 100% som vanlig.

Må ikke alle jobbe da? Ja, med mindre man har store helseplager i.f.m. graviditeten? Legen min har i allefall aldri nevnt at det er et alternativ å bli sykemeldt, men det er kanskje fordi han ikke synes jeg har noen alvorlige nok plager. Er uansett sinnsykt sliten og trøtt og bruker all fritid til å lade opp til neste arbeidsdag.. men jeg trodde det liksom bare er sånn det er...

Å, ja. Her jobbes det 100 %. Planen er å gjøre det helt fram til 3 uker før termin. Foreløpig er jeg frisk og rask, så krysser fingre for at jeg holder koken. Har trent mye før jeg ble gravid, spinning, aerobic, svømming, ski o.l. Trener også nå, men pga trøtthet (noen som kjenner seg igjen?), så blir det kun 2-3 økter nå som jeg er 31 uker på vei. Er ihvertfall overbevist om at å være i god form er en fordel når kroppen begir seg ut på en graviditet:-)

jeg har gått ned til 80% nå (uke 35 nå, har gått 80 i et par uker) jobber i butikk, så blir tungt for ryggen i lengden.. men mine tips er:

ta deg litt ekstra pauser, bruke gode sko, og drikke masse vann

lykke til!! ta vare på deg selv!

jeg jobber på bensinstasjon (hvor vi bare er en og en på jobb), er sykemeldt 50%, og det synst jeg er deilig. jobber mest kveld og helg. og på slutten av dagen greier jeg ikke huske hva folk skal ha på burgerne sine lengre. + at det står spesifisert på sykemeldingen min at jeg ikke skal jobbe helg. det var som himmeln for i helgene er det full baluba. ikke alltid man rekker å sette seg en gang. kan bruke 2 timer på å spise en pølse liksom. hehe. synst det er kjempe deilig og være sykemeldt. jeg spurdte ikke om det en gang. jeg bare blei dei. og jeg gadd ikke akkurat nekte. man skal ikke sykeligjøre svangerskap nei. men jeg er ikke akkurat den samme som når jeg ikke var gravid da (!!)

misunner deg som skal jobbe. misunner alle som jobber faktisk. Er sykepleier og er veldig sykemeldt.. Begynner å bli smågal faktisk....Det gjør sikkert familen også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...