Frk. Vable Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Dette er 5. eller 6. dagen sønnen vår (5 mnd) blir grinete før det har gått 3 timer. FUllammer og gir han nå mm hver 1 1/2 - 2 timer. Sånn har vi holdt på den siste uken. Regnger med han er sulten, for det er ingenting annet som hjelper, han blir bare skikkelig urolig og "knekete". Har så vidt begynt å la han få smake på grøt, tredje gangen idag. Kan det være det som gjør det, at han trenger mer mat og jeg ikke produserer nok melk? At det kanskje er lurt å begynne med grøt nå? Eller varer økedøgn så lenge? De andre gangene han har hatt det har det bare vært 1 til 2 dager med hyppig amming...
Expat Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Nå husker jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men det er ikke uvanlig å amme så ofte (2 t fra begynnelse til begynnelse) over laaang tid uten at det er økedag! Hadde det slik i en mnd jeg. Hun tok en av gangen.
trollet66 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 MIne to større barn spiste hver 3. time, uten mye tull, hadde ikke noe økedøgn å snakke om heller, har alltid hatt nok av melk. Har nok melk i massevis nå også, fryser ned 5-7,5 dl hver dag foruten at tulla eter det hun orker, så det tyter ut i begge ender..... Men hun spiser ofte, 2t fra begynnelse til begynnelse er helt nomalt(bortsett fra et intervall midt på dagen der hun kanskje sover 2-3 hele timer i strekk), hun er 7 uker. Hun soverderimot stort sett godt på natten, 6-8 timer.
Lystpåentiljeg Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg har aldri lagt merke til noe økedøgn (ammer, 8mnd). Dette med gråtingen kan like gjerne være at han har begynt med grøt, og også tenner feks. Gutten min var litt sutrete/urolig dagene før de brøt ut. Ikke feber, men litt "utålmodig". Sånn blir han forøvrig også når han er trøtt, og søvnmønsteret hans har stadig forandret seg.
Frk. Vable Skrevet 11. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2007 Det at han er urolig og "utålmodig" som du sier, begynte før han fikk grøt. Det var det som fikk meg til å prøve grøt, kanskje han ikke får nok mat fra puppen? For nå har han altså hengt på puppen mye oftere enn normalt, jeg merker at "noe" er annerledes, hvis du skjønner. Men det kan jo faktisk være tenner, ja. Ihvertfall, det eneste som hjelper mot uroligheten hans er jo pupp, så jeg "tror" liksom han er sulten hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå