Gå til innhold

Jeg er for flau til å ta abort

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vell, jeg bor ikke akkurat i Oslo så sykehuset her er såpass lite at gynekologen kjenner meg sik igjen! Har tatt abort en gang før og da ga han meg den leksa om at jeg måtte få satt inn spiral hvis ikke KOM jeg til å bli gravid igjen..................... jaja satt å nikka pent jeg, ikke det at jeg var så mye tilstede prøvde å fortrenge hele greia!

Nå er jeg gravid igjen, og vil absolutt IKKE ha det!!

Men jeg er så sikker på de husker meg på sykehuset siden det var så mye fram og tilbake med meg..

Jeg er rett og slett altfor flau!

Og for ikke å snakke om møte med fastlegen, herregud... FLAUT!

Føler meg som den treige retarden...

Legen blir sikkert å si; "men du viste jo du ble gravid om du ikke bruker prev". -hva skal jeg si da liksom "joda ja... visste jo d" el kanskje aller best om jeg sier "hææ nei kan man det??"

blir å føle meg som en komplett idiot, men jeg får vel som fortjent...

Fortsetter under...

Det er bedre å ta abort og være flau enn å beholde et barn du ikke er klar for å få! Flaut er det kanskje i en dag, eller de gangene du møter legen din, men barnet skal du ha livet ut. Hver dag.

Du kan sikkert dra til en annen by for å ta abort også... Vet ikke hvordan det er, men hvis du ikke vil ha barnet, så ta abort! Ikke få barnet fordi du er flau...

Er iallfall mitt råd. Lykke til :)

Annonse

Nei, man må ikke det. Er mange som tror det - men det tar deg egentlig bare lenger tid om man går gjennom fastlege.

Noen ganger kan det jo være greit, om man er usikker på at man faktisk er gravid, eller andre ting - men det enkleste er å ringe rett til sykehuset. Går mye raskere :)

Det har da de ingenting med, om du velger å ta abort igjen. Jeg er ganske sikker på at de IKKE har lov til å si sånne ting til deg, som han legen sa til deg sist.... Virker litt på kanten, at en lege sier sånt til en pasient....? Dustelege!

Hei, synd å bli gravid så tett når man selv ikke önsker det. Jeg vet hvor lett det er å bli gravid. Jeg har värt gravid 2 ggr og venter mitt förste barn nå. Aborten var en nödlösning. Jeg ringte til sykehuset selv og bestilte time, og de tar alle pröver og ultralyd der, så er man ikke gravid så får man uansett vite det der. Fastlegen din har ikke noe med hva du velger, han/hun har heller ikke noe med å moralisere overfor deg. Det er fri abort i Norge. Akkurat av den grunn at kvinnen skal få velge selv!!!

Ikke la andres meninger om bra eller dårlig nå frem til deg, for jeg antar at du vet selv hva dette gjör med deg! Hvis du ikke önsker denne situasjonen igjen så er det kanskje lurt å få satt inn en spiral...

Lykke til, det er ikke noe å väre flau over, kanskje heller noe å läre av.

Dette er en VELDIG VIKTIG avgjørelse du tar. Den vil påvirke deg og et barn for resten av livet. Skal virkelig flauhet ovenfor lege være avgjørende? er det rettferdig ovenfor barnet? Ovenfor deg selv?

tenk gjennom hvilke faktorer du lar være avgjørende for ditt valg. La det være de riktige faktorene, og ikke hva folk tror og syns.

Ja tro meg, jeg har lært..

Jeg har lært at jeg blir veldig fort gravid! er 4 gangen jeg er gravid nå! på snart 2 år...

Jeg har lært at abort ikke er særlig gøy uansett om man vil det el ikke..

har også bestemt meg for og beholde den lille... selv om jeg ville ta abort sist gråt jeg mye.. jeg angrer ikke men tenker mye på det...

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...