Gå til innhold

Jiiiiiipppiiiiii

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk omsorgslønn!!!!!!! Møter så mye motgang ifb med hjlpeapparatet at dette var UTROLIG deilig ;) Nå er jeg så glad :)

Har ventet i 5 mnd. Saksbehandlingstiden skulle ta 8 uker stod det i brevet....

Stå på dere andre som søker og ank sakene. Det bør absolutt kjempes for at det skal være likhet i omsorgslønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, kjempeflott!!

Holder på med en sak selv, håper det går like bra :)

Skrevet

Så flott, grattulerer så mye. Sikkert kjempedeilig etter så lang venting!!

Skrevet

Gratulerer så mye:-) Jeg har også fått innvilget omsorgslønn.8 timer i uka det utgjør vel ca 3500 etter skatt....

Så var jeg på likningskontoret i dag for å ordne meg skattekort...da fikk jeg greie på at min mann vil bli trukket 8-10000 kr mer i skatt pga min lille inntekt.Det er helt syyyyykt....det er altså ca 3 mnd av min omsorgslønn det pluss den skatten jeg betaler.....Rettferdig?????????

Håpløst....:-(

Men vi får nok være glad for at vi får noe i det hele tatt.....

Hvor mye er du innvilget i mnd da?

Skrevet

Gratulerer ! Akkurat nå holder vi også på med å kjempe mot byråkratiet, skulle ikke tro at dette var verdens beste land å bo i.

Skrevet

Hva er kriteriene for å mota omsorgslønn? Kan man få det selvom barnet er deler av dagen i barnehage?

Skrevet

Gratulerer!!!!!! Velfortjent mam&minsten!

Fikk avslag for andre gang i dag, så nå blir det sendt til fylkesmann.

Skrevet

Skjønner godt du er skuffet snuppsnupp. Endelig fått pengene og så skal de bare ut igjen... systemet blir jo helt feil.

Husker ikke eksakt timeantall pr uke, tror det var ca 54 timer i mnd, får ihvertfall 6400,- mnd FØR skatt. Jeg er veldig fornøyd med det.

Men jeg er fortsatt like skuffet over hvor urettferdig dette er overfor mange andre familier som sliter. Jeg er heldig med bydel,- det er det som avgjør virker det som.

Skrevet

Joikaboll, dette er urettferdig!!Etter det du har skrevet ang dine barn så er det helt feil at du ikke får. Flott du sender den til fylkesmannen.

Takk, takk forresten:)

Skrevet

Jeg har et inntrykk at det er vanskeligere å få omsorgslønn så lenge barna er små..... mulig jeg tar feil. Men tror de da tenker at det er ekstremt mye jobb med alle små, men at når de blir eldre så øker forskjellen mer ift det å ha funksjonshemmet og friskt barn..

Det med barnehage vet jeg ikke eksakt, men i vedtaket mitt er det kommentert at han ikke kan gå på SFO og kommer derfor rett hjem etter skolen.

Jo mere tid du må bruke med barnet hjemme jo flere timer får du betalt for ihvertfall.

Sønnen min (han det gjelder)er 12 år.

Skrevet

Heisann!

Urettferdig eller ei, jeg gir meg ikke før jeg har fått avslag fra fylkesmann hvertfall. Snuser litt rundt etter jobb om dagen da magefølelsen sier at det blir nok et avslag. Må prøve å få litt mer penger i kassa her, men det skal holde hardt å gå på jobb med 2-3 timers nattesøvn. Vi har selvsagt avlastning fra minsten en helg hver 6. uke, og da sover jeg stort sett hele helga :)

Men hvor lenge jeg holder ut vil bare tiden vise. Lurer litt på å søke jobb i kommunen ;o)

Skrevet

Jeg opplever at det er vanskeligere å få omsorgslønn så lenge barna er så små som dine, det kan være mulig at de vil se annerledes på det når barna dine blir litt større... Men ikke gi opp!!!

Skjønner godt at du trenger penger inn, jeg har nå gått her i 5 mnd og vært skit nervøs da jeg ikke har klart å kunne ta jobb+ trengte penger. Har samme problem som deg,- håpløst og skulle jobbe på dagtid når man egentlig har nattevakt hjemme.

Søk deg jobb hos fylkesmannen ;)

Forresten : GRATULERER SOM NYGIFT JOIKABOLL :)

Skrevet

Takk Takk ;o)

Jeg vil tro at det blir litt enklere når han blir eldre ja, men det er jo nå vi kunne trenge litt ekstra penger.

Var på ansvarsgruppemøte forrige uke og der blei det mange overraskede fjes, da vi sa vi hadde fått avslag 2 ganger. Men nå er det sendt til fylkesmann, så da får vi se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...