Gå til innhold

Flere som jobber i omsorgsyrke her med tunge løft?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg gjør det. Har ikke gjort noen forandring egentlig. Vi pleier alltid å være 2 ved tunge forflytninger og løft. Hvis det er en skikkelig tungvekter så kan jeg jo be noen andre ta det da. Viktig å bruke utstyret rett, som f.esk seng og stoler. Sett senga på hodet mens du forflytter, så glir pasienten lettere opp igjen. Easy slide og gli brett, snurre matte. Bruk de hjelpemidlene du har selv det er travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehjem. I Begynnelsen sa jeg ingenting til de på jobben, men så begynnte jeg å blø litt,var da 7 uker på vei. Fikk da beskjed av legen om å ta det med ro og ikke løfte for tungt. Da gav det seg fort da jeg begynte å roe ned litt.Så jeg valgte å si det til de på jobben og de tar veldig hensyn til det. Bedre å si det enn å risikere å abortere. Jeg er 9 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber for tiden på sykehus, og har sagt at jeg er gravid til dem jeg jobber mest med. Bruker alle hjelpemiddel som er tilgjengelig og får pasienter som kan det til å hjelpe til litt:) På den måten skåner jeg meg selv på samme måte som pasienter får trening utav det... Vi er også to på de tyngste løftene. Går helt fint for min del dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nr 3 nå. Har jobbet på sykehjem hele tiden. Ikke noe problem bare du er flink til å bruke hjelpemiddlene riktig. Det er være når magen blir stor og blir i veien hele tiden men det er utrolig hvor mange kreative løsninger mann kan finne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...