Frk. G Skrevet 11. september 2007 #1 Del Skrevet 11. september 2007 I går var som noen av dere vet en skikkelig dårlig dag....jeg fikk mensen og måtte innse at vi tapte 1. runde av IVF-behandlingen vår..... Knock-out i siste runde..... Jeg forbannet stort sett det meste som var å forbanne.....meg selv (for jeg var jo sikker på at jeg hadde gjort noe som gjorde at dette ikke gikk - som å tisse rett etter innsett feks.....), akupunktøren min (som var på ferie i 3 uker midt i IVF-behandlingen - sikker på at det hadde noe med saken å gjøre), legen min (som absolutt ville at vi skulle prøve på egenhånd etter å ha hatt en lap for endometriose...i 3 mnd ikke minst...) venninnene mine som får barn bare noen ser hardt på de...de klarer jo tom å "time" når de vil ha barn.....men jeg forbannet altså allermest meg selv... I dag er det litt lettere å være meg....er ikke SÅ sinna lenger, og jeg er litt lettere til sinns. Det gjør fortsatt vondt til langt inn i hjerteroten, men jeg ser meg rundt og tenker på det jeg har! Jeg har en fantastisk mann som er med hele veien, er intressert i alt vi skal igjennom...vi har et godt liv med gode jobber og fantastisk familie.. Jeg har gode kollegaer, sjefer og venner som støtter oss i det vi har vært, og skal igjennom....for vi kan jo ikke gi oss enda.... Jeg tror ikke jeg kunne hatt en bedre lege + sykepleier som tar vare på oss...både i tiden før og etter... Jeg har ingen skumle sykdommer som skal gjøre dette ekstra vanskelig for oss... Jeg responderte bra på spray og sprøyter. Fikk flotte egg - til og med et på frys! Solen skinner! Alt i alt så har jeg mennesker omkring meg som bryr seg om meg - inkl. dere her inne :-) Så jeg har det egentlig ganske bra....det gikk bare ikke denne gangen...men da tenker jeg som så: "Det var ikke vår tur denne runden..." Skal ikke være så "tøff i trynet" å si at det hjelper hele tiden....men det hjelper i alle fall ikke å være negativ!! Nå gleder jeg meg til november! Da har jeg bursdag og jeg skal i gang med 2. forsøk! Da skal det bli andre boller og bursdagskaker!!! Fram til det skal jeg kose meg med jobb, bøker, musikk, en deilig høst (håper jeg), mannen min (holdt nesten på å glemme han), venner og familie. Jeg merker at jeg har lett for å nesten kun ha ETT fokus når jeg er midt oppe i dette.....og jeg tror ikke det er så lett å ikke ha det....MEN jeg skal forsøke....jeg skal forsøke å ikke ha dette som eneste grunn til å stå opp om morgenen - satt litt på spissen hvis dere skjønner..... Jeg vet vi kommer til å bli gode foreldre en dag, og jeg føler at 2008 kommer til å bli det året jeg får realisert det ønsket!! Dette ble veldig langt - og hvis noen har giddet å lese alt *ler*, så er dette noen av de tankene jeg sitter med i dag....dagen etter den forbannede mensen banket på døren....*aaargh* Vi sees i november ;o).......(og sikkert litt innimellom fram til det.....) Klem til alle fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikø29 Skrevet 11. september 2007 #2 Del Skrevet 11. september 2007 takk for at du deler dine tanker med oss. Jeg tror det er mange her inne som vet hva du snakker om.... Vi skal i gang med våre forsøk (forhåpentligvis) ganske så snart. Første time på sykehuset er på mandag. Det er mange tanker som virrer rundt og er selvsagt redd det ikke skal gå. Regner med alt ikke kommer til å gå på skinner men jeg mener det er mye vi kan påvirke med egen tankekraft. Det er viktig å se fremover og ta vare på det en har.. Ikke alltid like enkelt. Lykke til med neste forsøk og ta vare på hverandre i mellomtiden :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/#findComment-10347030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aagder Skrevet 11. september 2007 #3 Del Skrevet 11. september 2007 Kjenner meg igjen i alt du skriver! Jeg fikk mensen lørdag, og er så utrolig skuffet, selv om jeg presser frem et smil og sier gang på gang at "vi prøver igjen, det var jo bare 1. forsøk, bla bla bla..." Har vært så irritert disse dagene at jeg har holdt på å eksplodere, og vil helst finne en eller annen å gi skylden på. Begynner å roe meg nå, og vi forbereder oss på innsett av fine fryse-egg om noen uker. Lykke til frk. G. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/#findComment-10347953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. G Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 11. september 2007 Lykke til til deg også..... Sinna er jo bare fornavnet.... Tror det er greit at jeg har hatt litt "alenetid" for å si de slik ;o) Snakket med sjefen min i dag, og fortalte hva som hadde skjedd.... Han var veldig på at de skulle tilrettelegge arbeidsmengde og tid, både fram til og i neste runde....hvis jeg følte at det var behov for det... Han sa: "Det dere gjør nå er viktigere enn jobben din noen gang kommer til å bli...." Han har selv en datter med sterk CP, så han vet å relatere seg til at dette ikke alltid er like greit..... Dette gjorde dagen min enda litt bedre - for da slipper jeg å grue meg til å stresse meg sønder å sammen på jobb..... (var en digresjon dette, men men...) Vet ikke helt progresjonen for oss enda, men jeg regner med i begynnelsen av november... Responderte bra på medisinene sist, så jeg skal igjennom samme regime.... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/#findComment-10348019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 12. september 2007 #5 Del Skrevet 12. september 2007 Det er så riktig det du skriver.. Føler med deg, og selvfølgelig lykkes dere! klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/#findComment-10352785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzD Skrevet 12. september 2007 #6 Del Skrevet 12. september 2007 Hei Frk.G Ja, hva skal jeg si. Vet hvordan du har det og hvor tøft dette er. Ønsker deg og mannen din lykke til videre, og håper året 2008 blir lykkens år for dere og alle andre her inne. Skal selv starte opp igjen oktober/november, så da "møtes" vi nok her igjen. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/#findComment-10353441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
finetine Skrevet 12. september 2007 #7 Del Skrevet 12. september 2007 Hei Kjenner deg ikke ennå, men skriver et lite innlegg her likevel:o). Godt at du føler deg litt bedre idag, første dagen er alltid verst og dagene etter selvsagt, men etterhvert blir det bedere og lettere å takle. Godt at du er full av pågangsmot og ser at det tross alt finnes mange ting å glerde seg over i livet. Har selv hatt 4 forsøk og har nå tatt meg en skikkelig pause, men gir meg ikke det skal lykkes en gang:o)!!! Kos deg frem til november og nyt det andre fine som finnes der Oppmintringsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10346241-hadde-lyst-til-%C3%A5-dele-noen-tanker-med-dere/#findComment-10357622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå