Gå til innhold

Valdemar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere om det navnet?

Det er i så fall oppkalling etter oldefaren, og det hadde vært en ære å være/få oppkalle etter ham!

Jeg blir mer og mer vant til det!

etternavnet er et kort, men "adelig" norsk etternavn, så det kan bli litt tungt.. men jeg synes det er litt kult også!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes det blir for tungt og gammelmodig.

Skrevet

Originalt i hvert fall. Likte det ikke sånn på første forsøk, men blir sikkert vandt til det også :) Likt kult egentlig...

Skrevet

Tungt, pompøst og litt komisk navn synes jeg - vanskelig å ta en Valdemar seriøst... Kanskje hvis han er høy og kraftig, men en liten og spinkel Valdemar hadde fått meg til å le :-) Men uansett, man venner seg sikkert til navnet og får et annet syn på det etterhvert når man kjenner noen som heter det.

Skrevet

Jeg liker Valdemar veldig godt! Vi vurderer det som andre fornavn til gutten vår. Jeg synes det har god klang og en god rytme. Når navnet i tillegg er oppkalling etter et bra menneske, synes jeg absolutt at dere bør velge det.

Skrevet

Valdemar er et herlig navn!!

Jeg vil ha det, men mannen vil absoultt ikke...Så her letes det fortsatt etter det perfekte navnet som vi begge er enige om.

Heldige du som får bruke Valdemar ;o)

Skrevet

Takk for svar:)

Tror vi må se tassen og bli kjent med ham noen dager før vi velger:)

Har tenkt å kanskje bruke som mellomnavn også..

Hva er da finest?

- August Valdemar (pappaen heter Øystein, og det kommer fra Augustin, sånn som August:)

- Sander Valdemar (vi møttes i Sandnessjøsen :)

- Isak Valdemar

Andre forslag?

Skrevet

Kjenner en liten Valdemar på snart to år. Søt gutt, søtt navn. Men, trengte litt tilvenningstid.

Skrevet

Isak Valdemar synes jeg var veldig fint:) Noen egene forslag:

- Anders Valdemar

- Even Valdemar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...