Gutt 6 feb ;) Skrevet 11. september 2007 #1 Del Skrevet 11. september 2007 Vært og sett på Barneverden, der har de vognposen med lammeskinn, men de har ikke XL utgaven. Er den lengre, eller er det bare det at den kan gjøres bredere? Bygger den mye mere plass i bagen? Noen andre butikker som selger Odenwalder? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10345786-odenwalder-vognpose-must-at-det-er-xl-posen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vårspiren Skrevet 13. september 2007 #2 Del Skrevet 13. september 2007 Odenwälder lammy xl som selgers på lilleprinsen.no /Rita holm er vesentlig kortere enn den lammyposen som selges på barnas hus. Jeg holdt på å la meg lure siden man skulle tro at xl betød at det var det største. Men jeg målte lammeskinnet inni de ulike posene. Den på barnas hus var 125 cm. lang totalt.Lengden på selve lammeskinnet var 96 cm. Den lammyposen som selges av Rita Holm er kun 105 cm i totallengde og bare 64 cm. langt lammeskinn. Den xl- utgaven er kun større i bredden. Men på lengde kommer den vel heller dårlig ut. Etter en lang betenkningstid kom vi fram til at vi vil kjøpe den på Barnas hus. Den koster 2500 kroner mot 1800 på lilleprinsen. Men vi er overbevist om at den det skiller en vinters bruk på de to posene i lengde. Så vi kjøper den som vi vet med sikkerhet vil holde ut hele vognperioden. Når hun sitter i en såpass varm vognpose vil hun uansett ikke ha på seg noe yttertøy. Tipper jeg kler henne i ullundertøy og en fleecedress eller en ullfrotté-dress utenpå. Og så oppi vognposen. Dermed blir det ikke behov for mer bredde for vår del tror vi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10345786-odenwalder-vognpose-must-at-det-er-xl-posen/#findComment-10371334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #3 Del Skrevet 15. september 2007 Til Linneas mamma! Du vil nok etterhvert erfare at barnet ditt IKKE sitter like mye stille i vognen fra det er 2-3 år, fordi det gjerne vil gå selv. Og da må det uansett ha på yttertøy. Kombinasjonen gå selv / sitte i vognen gjør at det ikke holder med kun ullklær. Jeg mener ikke at du ikke vil ha behov for vinterpose, men at behovet for vinterpose som kan snurpes rundt hodet på en 3-4 åring ikke er så stort. Som man gjerne tror nå barnet er baby. Dette er ikke så lett å se på forhånd når det er det første barnet. Vi har brukt Lammy XL ut hele soveperioden, hun sluttet å sove på dagen da hun var 2 år og 8 mnd., sov i Lammy XL med snurp rundt hodet i hele den perioden. Hun har ytterjakke/parkdress på på vinteren etter det, da hun er ivrig på å gå selv. Sitter så fint oppi posen sin med posen opp til over brystet foran, og oppå kanten av luen bak. God plass til armene nedi posen er det også. Hun er nå snart 3,5 år, og vi kommer til å bruke posen denne høsten/vinteren også, fordi den fremdeles passer. Ville bare fortelle deg dette, da du garantert kommer til å se annerledes på ting etterhvert som du gjør deg dine egne ulike erfaringer. Posen på Barnas Hus er forresten 115 cm, bare så du ikke feilinformerer her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10345786-odenwalder-vognpose-must-at-det-er-xl-posen/#findComment-10384159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå