Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Del Skrevet 11. september 2007 Hei. Når far skal ha sine 6 uker under permisjonen, hvordan vil permisjonspengene bergenes de ukene? Vil de da bli bergenet ut fra fars inntekt, eller min siden jeg har mesteparten av permisjonen? For å gjøre det hele enda mer innviklet er min samboer selvstendig næringsdrivende, og hvordan blir det da med utbetaling? Synes dette er litt komplisert jeg... Og jeg har vel forstått det riktig at de 6 ukene er lovpålagt at far skal ta, ingen mulighet for å overføre de til mor? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10345489-permisjonspenger-i-fedrekvoten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Del Skrevet 11. september 2007 Fant dette om fedrekvote. Så lenger far har opptjent rett til fedrekvote, er det bare sykdom/skade som kan gi fritak for fedrekvote. Når det gjelder beregningen ville jeg tatt kontakt med en saksbehandler. § 14-12. Uttak av fedrekvote (2006/2-47) Dersom morens yrkesaktivitet i opptjeningstiden har svart til minst halv stilling og faren fyller vilkårene for rett til foreldrepenger, er 30 stønadsdager (6 uker) av stønadsperioden forbeholdt faren (fedrekvote). (2006/2-48) Faren kan ta ut fedrekvoten uten hensyn til om vilkårene i § 14-13 første ledd er oppfylt. (2006/2-49) Fedrekvoten kan også tas ut samtidig med at moren tar ut graderte foreldrepenger på opptil 50 pst. av valgt sats, se § 14-16. (2006/2-50) Det kan gjøres unntak fra bestemmelsene i første ledd dersom faren på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt i helseinstitusjon. Forhold som nevnt i første punktum må dokumenteres med legeerklæring. (2006/2- Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10345489-permisjonspenger-i-fedrekvoten/#findComment-10350652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå