Gå til innhold

Skal på utenlandstur med jobben. Hvordan unngå alkohol uten å vekke mistanke om min fine lille graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det alkoholtvang på jobben da? Reagerer de hvis du ikke drikker? Bare lurer....

 

Om du skal skjule at du er gravid bestill deg en deilig alkoholfri drink og nyt den. Frister ikke det,lett øl? (liker ikke øl jeg æsj). Eller si du er småkvalm etter fly/båt og drikk vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt alkoholtvang ja .

Liker ikke å drikke noe særlig uansett, og mange føler seg litt støtt av det på en eller annen merkelig måte. Hva skal man si?

Liker ikke øl, har ikke lyst på rødvin, drink. Smiiil...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det fordi jeg er en partyjente selv og alle omkring meg ville tenkt GRAVID hvis jeg plutselig ikke drakk.

 

Dette er hva jeg har gjort de siste ukene:

- Bestill selv i baren. Alkoholfri vin (hvit er best synes jeg), "vodka tonic" som bare er tonic (vodka lukter mindre enn gin), eller vodka cranberry som bare er cranberry. Eventuelt kan baren lage en fancy drink til deg som er alkoholfri.

- Hvis det bestilles runder er jo dette litt vanskeligere. Bestill da et glass vin som du nipper så vidt til - og som du setter fra deg/"mister" en eller annen plass så du må gå og kjøpe ny.

- Det beste er nesten å alliere seg med person du vet kan holde tett på jobben. Da kan den personen bestille til deg og eventuelt drikke litt av dine glass som dere bytter osv.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig den der....

 

 

Har nettopp kommet hjem fra tur med jobben til utlandet i helgen, og det var ikke bare, bare å snike seg unna å drikke. Men valgte å skylde på antibiotikakur. I tillegg bestilte jeg alkoholfri vin og brus til mat... men ikke til å legge sjul på at de andre så rart på meg (i alle fall følte jeg det sånn).

 

Jeg fortalte at jeg er gravid til hun son jeg delte rom med, og det var kjempebra. Hun hjalp til å dekke over at jeg ikke drakk i det hele tatt. Det verste var i grunnen å rangle med kollegaer som bare blei fullere og fullere.Og som var en smule mindre morsommere i fylla enn de trodde selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...