Gå til innhold

Noen som har opplevd plutselige magekramper?


Mini nr 2 i mars

Anbefalte innlegg

Våknet inatt med smerter helt nederst i magen, vel, nesten ved undelivet...Føltes som sånn magevondt/kramper jeg har hatt når jeg har hatt mensen. Har ikke hatt noen blødninger eller noe...Men nå begynner altså jeg også å bli hysterisk (hadde ikke trodd jeg skulle bli det). Er dette normalt? Er det livmora som strekker seg? Eller kan det være en spontanabort på gang? Vet jo at dere ikke kan gi et 100% sikkert svar på det, men er det flere som har hatt disse krampene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.. Har det sånn eg også..Masse vondt ute på sidene mot lysken.. Men hadde det med nr to også, så er nok normalt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Hvis det kan være til noen trøst så har jeg hatt det slik flere ganger, har da blitt veldig veldig redd , men så er det bra i noen dager, så kommer det tilbake igjen. Har lest så mange steder at dette er normalt nå, så jeg er mye tryggere på at det er normale "voksesmerter" av livmor og ligamenter jeg kjenner. Har du termin 12. mai? Jeg har 13. mai:) Leste her inne at det er normalt å kjenne slike sterke stikninger nederst i magen, ofte på den ene siden nå i uke 5-6, da morkaken tar over produksjonen av progesteron og østrogen. Vi får krysse fingrene og håpe dette bare er voskesmerter, mye som skjer der inne vet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen =) Hjalp å høre at det er flere som har opplevd og opplever dette! Kjenner jo hele tiden ubehag, men disse smertene var jeg ikke forberedt på, hehe!

 

Capric: Ja, jeg har termin 12. mai =) Artig med en til med termin omtrent samtidig! Får håpe alt er normalt ja, og at det bare er voksesmerter!

 

Masse lykke til alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det og slik er nå i uke 24, dette er leddbåndene som strekker seg når livmoren vokser..

helt ufarlig men kan være en smule ubehagelig:):)

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guud.. i dag holdt jeg på å tro at jeg mista spiren min.. ble skikkeliii deppa.. tørka meg åsså kom det blod.. jeg ble helt fra meg.. har hatt stikkinger i magen å tenkte at ja nå er det vell mensen da.. men ble utroollig letta da jeg merka at det var fra andre enden blodet kom fra.. har nemlig vært på do å ja.. bæsja.. åsså ble det tydeligvis et rift i bakenden.. men åååå.. så lykkelig for at det var andre enden.. blir veldig beroliget av at det er normalt me stikkinger i magen osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Litt merkelig dette, men rett etter jeg svarte på dette innlegget i går, så begynte jeg faktisk å blø litt....ikke mye, bare litt spor, brunt blod. Ble veldig veldig redd og dro til legen med engang, han mistenkte også svangerskap utenfor livmora og sendte meg til gyn poliklinikk! Der fikk jeg se at alt var i skjønneste orden:) Så en liten "bønne" som lå fint plassert INNE i livmora!! Fikk ikke se noe hjerte som slo ennå, men det var jo veldig koselig og en lettelse å se at det var på riktig plass. Legen sa også at det var veldig normalt med litt blødning akkurat nå, at de ser det veldig ofte i uke 5-6. Jeg har ikke hatt noe som helst blødning før i svangerskapet med gutten min, så hundre prosent beroliget ble jeg nok ikke. Men har heldigvis ikke hatt noe mere siden i går, så jeg krysser fingrer og tær.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det samme som deg. fra før ikm, og kanskje tre uker, men plutselig var det borte. en natt våkna jeg, å da var det ille, satt å grein som en unge. men ringte gyn, å snakka med sekretær, hun fortalte at hun hadde hatt det på samme måte. så da ble jeg litt roligere. nå kan jeg få det av og til hvis jeg snur meg veldig brått i senga eller noe, men ikke ofte. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, sånnt sitter jeg med akkurat nå jeg, er ikke godt akkurat nei:S men så lenge det er tegn på at det er liv så er jeg fornøyd jeg da.

 

skjennes ut som skikkelig mens-smerter!

 

termin 12.mai jeg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...