Gå til innhold

Vasker dere handklær på 60 eller 95 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er visst bare jeg som har silketruser her da ;) Dem blir jo ødelagt på 60 grader....

Skrevet

Kommer ann på, de gamle som jeg bruker til underlag når jeg skifter dritt-bleier, de vasker jeg på 95 grader sammen med vaskeklutene. Ellers vasker jeg de på 60 grader.

Skrevet

blir det ikke utrooolig mange vask om man skal sortere slikt.. jeg kjører alt hånkler/undertøy/sengtøy/ekstra skittne klær på 60 grader. vanlige klær somregel på 40 grader.. rent nok for meg vertfall, men så er jeg oppvokst med en anti-hysterisk mor også..

Skrevet

60 grader, så og si liten eller ingen grunn for å vaske klær på 95 grader bortsett fra om man vil bruke mye strøm.

Skrevet

Håndkle, vaskekluter, mopper og kjøkkenkluter på koking... føler ikke helt for å bruke "drittklutene" om de ikke er kokt....hehe... men har jeg barhe håndkle som skal vaskes så hiver jeg det på 60....men blander jeg klutene og alt, så koker jeg...

Skrevet

60grader når det er normalt brukt.

KJøkkenhonkler, kluter og slikt som har en tendens til å bli skikkelig skittene går på 90grader.

Var hos en hudspesialist for endel år siden, pga jeg hadde brennkopper. Men hun var nyskjerrig på hvor mange grader jeg vasket tøy på. Og den tiden vasket jeg ALT på 60 grader. Hun sa at en trang ikek å vaske på mer, for da forsvant alle farlige bakterier om det skulle være noe.

Men min mor får også grøssninger på ryggen over at jeg ikke vasker honkler på mer enn 60grader. Ikke stryker jeg noe serlig tøy heller... hehe

Skrevet

splitter mine bramseil, for en dundersvette da, titten:)

Skrevet

hadde også nettopp reparatør, og han sa at om man bruker kun 40 og 60-programmene bør man kjøre maskinen på kokvask uten noe i, med unntak av vaskepulver da, for å få ut slagg og belegg i systemet. Så det er bra også, børn, selv om man sikkert kjører maskinen hardt om man gjør det mye

Skrevet

Vanligvis 60. Men samler opp alle vaskekluter, kjøkkenkluter og slikt + noen håndlær for å fylle opp maskinen, og vasker på 95.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...