Gå til innhold

Vasker dere handklær på 60 eller 95 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei "venninne" av meg sa ÆSJ da jeg sa at jeg vasket mine på 60.

Både maskinene nå til dags og pulveret er jo så bra, så jeg vet om flere som vasker de "bare" på 60.

Dere da?

Skrevet

Jeg vasker handkler på 60 - har da med undertøy,sokker og andre 60 klær. Feks sengetøy..

Skrevet

vasker på 60 med undertøy og sengetøy, og klær til mini..

holder i massevis å vaske de på 60!!!

Skrevet

60 grader.

Men de hånddukene som det kommer bæsj på, eller undertøy for den saks skyld, vasker jeg på 80-90 grader. Har skjedd kun en gang at mini har bæsjet seg sånn ut.

Skrevet

95. Handklær, sengetøy, undertøy, sokker og trenings t-skjorter går på det.

Skrevet

titten, blir ikke klærne for utvasker og "slappe" mister fasongen rett og slett?

Skrevet

Fort utvasket skulle det stå...

Skrevet

70 grader på fargede håndkler,undertøy og sengetøy.

90 grader på hvite håndkler, klutene til lillegutt o.a. hvitt som tåler så høy temperatur.

Skrevet

Stort sett på 60. Kjører en hvit 90 i ny og ne, da tar jeg med all hvit bomull av håndklær, truser, sokker, kluter, sengetøy etc....

Men det som er farget går aldri over 60 gr.

Skrevet

Undertøyet gjør det etter endel vask. Det blir slapt.

Sengetøy mister kanskje fargen noe fortere.

Handklær holder seg fint!

T-skjortene mister nok også fargen fortere, men så lenge de blir trent i blir liksom ikke svettelukta borte på 60.

Skrevet

60 grader, tror det holder jeg. har aldri opplevd at det ikke blir rent eller at lukt ikke forsvinner. Med mindre det er middagsmat flekkene til snuppa da, de hender det at sitter igjen...

Skrevet

Hva skal man gjøre når undertøyet ikke tåler mer enn 40. Jeg vasker undertøy og sokker på 40 med forvask da. Er dette æsj??

Skrevet

Alle håndklær og vaskekluter går på 90 grader her. Føler ikke det blir reint nok hvis ikke.... Men jeg er vant med det hjemmefra da.

Skrevet

Jeg vasker håndklær, undertøy, sokker og sengetøy på 60 grader.

Syns det er litt æsj med undertøy på 40 grader (selv om det står det på lappen)

Skrevet

sengklær på 60 grader, jeg vasker det hver fredag, det er vel ikke behov for 95 grader tenker jeg. Vi er jo rein når vi legger oss ....???

Vaskekluter og små handduker på 90.

Bade handuker på 90

bomulls truser på 60.

Vi har nettopp hatt reparatør på vaskemaskina og han spurte om jeg kokvaska mye, det sleit vist ekstra på maskinen.

Skrevet

60.

SIFO mener jo også at det holder i massevis!!!

Skrevet

vanlige klær på 40 eller 60.

Håndklær fra 60 - 95

Sengeklær på 60

Ull på 30

Skrevet

Vasker alt stort sett på 60, men det hender innimellom at jeg setter det på en 80 graders vask.. Det er jo bevist at det blir rent for bakterier ved 60 grader så det skulle jo holde...

Skrevet

Håndklær, vaskekluter, kjøkkenkluter og kjøkkenhåndklær og moppen vaskes på 95 grader. Vanlig tøy er endten 40 eller 60. Kommer ann på hvor "skittent" det er.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å vakse sokker og undertøy på 40 grader. Æsj ja. Selvom det sikkert blir rent nok. Brrr.

Her går hvite håndklær, hvite sokker, truser, tskjorter (trening) og lyst sengetøy på 90 grader med klorin i.

Mørke håndklær, undertøy, sokker,truser og sengetøy 90 uten klorin.

Skrevet

tar de i samme vaska som alt annet som skal på 60 grader jeg.........

Skrevet

Kjører som oftest håndklær på 90 grader.

Kjører de på 60 hvis jeg liksom skal fylle opp en 60 graders vask med eks sengetøy.

Dagens vaskemaskiner og vaskepulver er steike bra så klærne blir rene uansett:o)

Skrevet

stort sett 60. Problemet med vaskemaskiner er at de ikke vasker så varmt de sier, så av og til slenger jeg de på 90.

Skrevet

Kun 95grader. Vasker hvite handkler for seg,og farga for seg (var en debatt om det forleden også). Synes at hvitvask, som blir blandet med annet tøy, bare blir grått.

Jeg vasker håndkler inkl kjøkkenhåndkler som jeg tørker frukt og grønnsaker med, i samme maskin. Synes truser inni der hadde vært ekkelt.

Truser går i en egen vask, på 60grader. Hadde jeg hatt hvite sokker, så hadde de gått i samme maskin.

Bukser går i egen maskin, på 40-50gr avhengig av stoff og bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...