Gå til innhold

DET HETER NORDLENDING !!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

......... og nordleNDInger bor i Nord- Land, det mystiske landet (eller var det fylket?) som ligger rett nord for Lillehammer. Hahaha, det er helt utrolig hvor ufattelig ignorante enkelte mennesker er! Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har hørt folk omtale alt nord for Trondheim som Nordland. Hallo, det heter Nordland, TROMS OG FINNMARK. Om man mener den generelle landsdelen heter det Nord - NORGE!!! *bah!*

Skrevet

emmeh... nordlendinger e aillt fra nordland t finnmark!! du kan ikje snakke om en type fålk å sej nord-NORGE! elr hejte d kansje finnmarkinga og tromsinga??? vess da nordlendinger e dæm fra nordland??? :o

Skrevet

Min mann har en kamerat fra Kirkenes, altså i Finnmark. Sier du Nordlending til han, blir han dødelig fornærmet=)). Så når jeg skal mobbe han litt godmodig, sier jeg nordlendingen til han, men kun da=))

Skrevet

Sier du nordlending til han, sier han bare: Æ e ikkje nordlending, æ e ifra Finnmark!!!!!=))

Skrevet

hehe..

jam.. men eg e da fra troms.. å eg ser ikje nåkka anna ord før mg en nordlending..:)

Annonse

Skrevet

.....eller samer.....eller lapper.....eller reingjetere

Skrevet

Hvor er østlendiger, søringer og vestlendinger fra da? Har behov for en viss oppklaring her nå. Hvorfor kaller man folk fra Oslo for Østlendinger, er ikke det bare de fra Østfold? Dermed må jo Vestlendinger være fra vestfold, men ofte blir jo folk fra steder som Ålesund og Molde kalt vestlendinger...!?!?!?

Skrevet

Hehe, har ei på jobben min som kaller meg nordlending. Har prøvd å forklare henne at jeg er trønder, nord-trønder. Men neeeeeeei, nordlending..!

Skrevet

hehe..

trøndera e trøndera..:)

må nord før trøndelag før å finne nordlendinger.. sånn e d bare..;)

Annonse

Skrevet

Man kaller folk fra Oslo østlendinger fordi Oslo ligger ØST i Norge, Skal man være spesifikk sier man osloensere. Har overhodet ingenting med Østfold å gjøre. Å si at vestlendinger er fra Vestfold er jo beint ut idioti, tenk deg om før du åpner munnen. Vestlendinger kommer fra VEST i Norge. Begynner du å forstå? Deretter har vi Sør-Norge, Midt-Norge og Nord-Norge (som begynner ved Nordland ja, ikke i Trøndelag som en eller annens kollega trodde....shame on him/her)

Skrevet

ja vess det er en osloenser som skriver det oss andre skriver og sier nordlæning

Skrevet

Hehehe... ja , den var da litt søt den....... Veit du, for dem nordpå, så er vi faktisk sørlendinger..... Men jeg bor i akershus, og jeg vil nå kalle meg for østlending jeg=))

Skrevet

Troms ja.. Men er ikke finnmark lenger nord enn troms da?? Det kan være forskjellen......

Skrevet

ja men d stæmme bra d..:)

vi her nordpå kalle alle såm bor længre sør før sørlænninga..!

dæffør e vi nord fra norlænninga.. uansett om du bor i nordland troms elr finnmark!:D

Skrevet

og det heter NORD-NORSK og ikke NORDLANSK som søringene sier............................

Skrevet

nordlansk???

eeh... hehe.. sei søringa d?!:o

Skrevet

Kom plutselig over dette innlegget, og må nesten bare dra det til toppen igjen. - Jeg sier "søring" om alle som er bosatt lengre sør enn Trondheim ;) ...men påberoper meg selvfølgelig retten til å kalles Finnmarking - ikke Nordlending (som forøvrig er betegnelsen på mennesker fra fylket Nordland) ;)

Skrevet

hehe.. du mener det ja?!:o

hvis du kaller alle sør for trondheim for søringer er det vel bare rett og rimelig at alle nord for trondheim kalles nordlendinger?!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...