Gå til innhold

halsbrann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode råd mot halsbrann???her tar det "fyr"snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe sitter og har samme plagene selv. Bruker slike tabelletter Gaviscon (fås på apotek). Har hjulpet meg inntil iallefall

Skrevet

æ har også vært ekstremt plaga me halsbrann... funka i begynnelsn å drikke litagomelk for mæ, så d kan du jo prøve... men nu æ har åsså måtte ty til Gaviscon tyggetabeletta.. dem e litt småhærsli å spise men dem funke kjæmpebra :)

Skrevet

Link m/ mintsmak smaker iallefall litt bedre enn de der Gavison... Gavison smaker såpe! ;)

Skrevet

Åh, ja, halsbrann ja, min gode venn!! Jeg tar også Gaviscon tyggetbl og synes de er helt pyton, hjelper bare i maks en halvtime.

Drikker sjokkomelk og melk og samarin jeg....

Skrevet

Melk, tygge mandler, isbiter, Gaviscon, spise biter av rå potet...

Skrevet

Har hatt halsbrann i tilsammen 4 svangerskap nå...

kun én ting som hjelper

(når man ikke kan fordra tyggetabletter og slikt...)

CLUB SODA

(mineralvann med litt kullsyre)

- ha alltid en flaske i nærheten, venn dere

til å ta en slurk med én gang dere kjenner at det brenner,

anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Har ekstrem halsbrann jeg også! Jeg drikker melk og spiser lovehearts. Funker som bare det!!

Skrevet

For meg hjelper ulike ting hver gang.. Noen ganger melk, noen ganger love-hearts, noen ganger linfrø, Link eller Gaviscon. Når det gjelder gaviscon så er jeg helt enig i at den smaker såpe.... Iallefall den flytende varianten.

Ellers har jeg fått litt dilla på Link tabletter og spiser kanskje noen flere enn det man burde....

Skrevet

Jeg bruker Novalucid jeg..Ble lagt inn pga ekstreme smerter i forhold til spiserøret(som igjen har med syra å gjøre), så jeg er på "diett"

Dette funker for meg:

Endel mat som ikke hisser opp syra, f.eks:

*grovt brød/knekkebrød

*vanilje/fløteis(jippi...)

*ost og melkeprodukter

*fisk(ovnsbakt eller kokt)

*poteter og ris(bakt potet er jo kjempegodt!!)

*kål og rotfrukter, salat

*egg

*Heller gjærbakst i stedet for kaker, men velg kaker med mye krem hvis du bare må ha det(bløtkake, napoleonskake f.eks)

Vær forsiktig med:

*Ren juice, spesielt appelsin

*Brus..

*Sterk krydret mat

*Ekstremt sukrede varer. ekstremt fettete varer

*Te og kaffe

*Mat med stekeskorpe/panering/fritering, f.eks pommes frites, fiskepinner, smultringer m.m

*Sjokolade..

*lakris

Håper dette kan hjelpe noen..Jeg prøver å holde meg på matta, selv om det ikke er lett..Fokuserer på babyen og tenker på hvorfor jeg gjør dette, da er det litt lettere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...