mamma270974 Skrevet 22. september 2007 #26 Skrevet 22. september 2007 Hei. Jeg syne innlegget ditt var fint jeg, det er mange som har masse hormoner her inne så ikke bry deg om all kritikken. Jeg går selv inn i min 61pp og har vel egentlig gitt opp. men jeg tenker ikke så mye på dette baby kjøret lengre. Var innom nå bare for å si HEIII til alle prøvere og slitere. Så lykke til alle jenter. klem
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 22. september 2007 #27 Skrevet 22. september 2007 Først av alt: Gratulerer med graviditeten, det er sånne som du som virkelig fortjener å lykkes!!! Jeg er helt enig i det du skriver. Jeg opplevde også at når man slappet litt mere av og ikke stresset med å bli gravid, så plutselig sitter spiren der. I vår/sommer begynte jeg å gi opp tanken på å bli gravid på egenhånd og ventet bare til høsten kom for da skulle det sendes søknad om prøverør. Jeg hadde fortsatt sånn noenlunde kontroll på eggløsningen men ble ikke stresset av den grunn. Var heller ikke så aktiv på BIM lenger, ble jo litt stresset av alt å lese om temping, el testing og symtomer :-). Jeg ble gravid i sommer, men mistet dessverre for 3 uker siden. Det gjør fortsatt vondt, men det gir jo samtidig håp. Jeg har jo bevist at jeg kan bli gravid, var jo overbevist om at jeg ikke kunne klare dette på egenhånd. Lykke til Leontine og alle dere andre som prøver. Det må jo bli vår tur snart.
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 23. september 2007 #28 Skrevet 23. september 2007 Hehe, huff.. Stakkar Leontine. Du mente bare godt med å komme med din egen erfaring, så blir du angrepet av de som ikke er enige. Jeg ble selv gravid på den siste pergo-kuren. Etter denne skulle vi sendes videre til ivf. Jeg hadde fått en ny jobb på denne tiden som opptok all min tid og energi.. Hadde nesten ikke tid til å tenke på baby-laging. Tok pergo-tablettene på må-få.. Midt oppi alt dette skjedde det et Mirakel! :) Gratulerer så masse!! Kooos deg med den voksende magen og livet som er inni!! -Lykke til videre!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 23. september 2007 #29 Skrevet 23. september 2007 Vi som får hjelp til å bli gravide på fertilitetsklinikkene er så heldige at vi får snakke medde som er eksperter på dette feltet. Og det å tenke på det og det å stresse har ikke noe å si, bare spør hvem som helst av de. Så dermed tror jeg at vi her inne har bedre greie på dette enn de legene og sykepleierne som ikke er eksperter på feltet. Jeg er så lei av denne eldgamle myten atte!!!!! Det har vært gjort studier som har motbevist de, så kutt ut dette tullet! Hold disse tankene for dere selv og ikke kom med slike uttalelser her inne! Vitenskapelige studier har konkludert med at dette ikke har noe å si. Og det er jo ganske logisk også da ellers hadde svært få blitt gravide. Og ikke ta for gitt at alle her inne stresser, for det er ikke tilfelle. Mannen og jeg har et veldig lyst syn på livet, er lykkelige og koser oss sammen. Er møkkalei av at folk skal hinte om at vi stresser, når vi ikke gjør det. Folk bare tar dette for gitt. Klart det må være min feil... og det er det dere som er enige med HI sier. Dere sier at det er min feil at jeg mister, at jeg ikke har fått barna jeg ønsker. Makan til ignoranse, ufølsomhet og frekkhet! Dette er et sliter forum, tenk dere om!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 23. september 2007 #30 Skrevet 23. september 2007 det virker ikke som du hadde problemer med å bli gravid da egentlig. hadde jo klaffet flere ganger. men uansett,din teori funket ikke her. men så bra at det klaffet for dere,uansett hvordan det gikk til!
Nøtt Skrevet 24. september 2007 #31 Skrevet 24. september 2007 "Først av alt: Gratulerer med graviditeten, det er sånne som du som virkelig fortjener å lykkes!!!" Turva Jeg lurer på hvem som ikke fortjener å lykkes jeg?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 24. september 2007 #32 Skrevet 24. september 2007 Forstår at her må man visst passe på hva man skriver..... det er snart at noen misforstår i kampens hete :-) VI FORTJENER ALLE Å LYKKES! Du også, kjære Nøtt :-)
BEA-77 Skrevet 28. september 2007 #33 Skrevet 28. september 2007 Jeg tror ikke på dette med stress og infertilitet... Selvsagt i ekstreme tilfeller kan nok stress påvirke syklus og mensen kan forsvinne etc. Men for oss vanlige som bare veldig gjerne vil bli gravide, men ikke får det til, tror jeg ikke at det å tempe, bruke EL tester og ha sex under eggløsning er den type stress som gjør at vi ikke får det til. Vi har jo gjerne prøvd en laaaang stund uten temping, EL tester osv, uten å bli gravide da heller. De fleste av oss slitere sitter jo ikke bare og tenker på barn hele dagen. Vi har jo gjerne arbeid, venner og fritidsinteresser som opptar oss det meste av tiden. Vi brukte 2,5 år før spiren satt hos oss og det var etter lap.med skylling av egglederne. Stresset verken mer eller mindre den måneden det ble klaff for oss, vi brukte EL tester og hadde sex under EL. Jeg vet at slike velmente råd var ekstra sårende den tiden vi var slitere, fordi det la all skyld på meg og det var umulig å vite hva som egentlig er stress. Lykke til alle sammen her inne!!!
*Lenn* :-)) Skrevet 1. oktober 2007 #34 Skrevet 1. oktober 2007 For noe forb*** tull! (sorry uttrykket) Er bare innom, hørte til her for lenge siden, men det er 2 SA, 2 EXU og 5 prøverørsforsøk siden...... "Slapp av og stress ned" er vel noe av det verste du kan si til de som sliter. Ingenting kan gi større skyldfølelse og mer stressreaksjon enn akkurat de ordene!?? Og det verste er at legene er ganske enig i at stress ikke har innvirkning på hverken fruktbarhet eller spontanaborter. På min første SA hadde jeg tung skyldfølelse fordi jeg hadde "stresset" i forkant. Ja jeg slet skikkelig. Dette var helt og holdent min egen feil, at jeg mistet fordi jeg ikke klarte å slappe av. Heldigvis, etter en laaang vei med mye elendighet, sykehusopphold, operasjoner, tårer og slit (over flere år, som så mange andre av dere) har jeg endelig sluppet taket i skyldfølelsen og godtatt at det nok var fosteret (fosterene...)som ikke var liv laga. Jeg er så heldig at jeg etter nesten 4 år ble gravid på naturmetoden. Etter fem mislykkede IVF..... MEN det var etter å ha fjernet en eggleder. Så det var IKKE fordi jeg "stresset ned" den måneden. Det var noe fysisk galt med meg, og det er det jo i flere tilfeller! I mange tilfeller er det manglende eggløsning, varierende sykluser, nedsatt sædkvalitet etc som gjør at mange sliter- -Så kom ikke med dette "stress ned og ta et glass rødvin og reis til Syden-uttrykket" til meg....... Jeg føler med dere alle her som sliter med å bli gravid. En gang var det jeg som slet, men jeg var heldig og lyktes til slutt. Jeg ønsker det samme for dere alle!!! Virkelig fra hjertet!! *Drysser masse babystøv på dere*************************************' Klemmer fra
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 7. oktober 2007 #35 Skrevet 7. oktober 2007 Hei Lenn:-) Støtter deg her, veldig godt skrevet! Klem
millymolly&mini Skrevet 12. oktober 2007 #36 Skrevet 12. oktober 2007 Gratulerer med graviditeten leontine! Jeg opplevde det mottsatte av deg. Jeg stressa med å bli gravid, og den mnd jeg stressa mest ble jeg gravid. Stresset jeg brukte var: temperaturmåling, fertilityfriend, el-tester! Og det var den første mnd jeg brukte fertilityfriend og tempet at jeg ble gravid. Så noen ganger må noen av oss damene ha litt hjelp for å skjønne når vi har eggeløsning med vanskelige sykluser! Jeg har stor tro på at stress ikke har noe å si. Man må vel som alt annet i livet - finne sin egen vei å gå - for å oppnå det man vil. Lykke til alle her inne, håper det klaffer snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå