Gå til innhold

str på klær....

Anbefalte innlegg

hei... tenkte å kjøpe nokka basisklær til lilla kommer,men e vældi usikker på kossn størrelse æ skal kjøpe, har kjøpt en body i str 50, synes det ser vældi lite ut.. nån som kan jælpe mæ litt?

vet at det kanskje kan være vanskeli å svare på det spm hær sia det e så forskjell fra baby til baby, men æ tar i mot all hjælp æ kan få...æ har absolutt ikke peiling!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10342651-str-p%C3%A5-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. både jeg og sambo er over gjennomsnittet når det kommer til høyden, så vi kan få en lang baby. men vi har kjøpt noen bodyer i str 50, mest i 56. men det er jo dumt å ha for store klær også. kjøp eventuelt de minste str rett før fødsel, ta vare på kvittering og så kan du jo eventuelt bytte de?!

hei.du burde ikke kjøpe for mye i str 50-56 for det vokser de ut av før mnd er omme,om de i det hele tatt passer babyen.hentetøyet til min første var i str 56 og det passet akkurat første ukene,han veide 3980gr og var 53 cm.da jeg ville hente nummer to i samme tøyet passet det ikke i det hele tatt så mannen min måtte bare ta med noe han fant i skuffen en str større,denne gutten veide 4200 og var 54 cm lang.

så hvis du ikke er sikker på å få en liten gutt eller jente er det bedre å kjøpe mest fra str 60.det er min erfaring da.

Kan være greit å gjøre som det ble foreslått, å kjøpe litt i str. 50 og heller bytte det, hvis det ikke skulle passe. Det kommer jo helt ann på hvor stor babyen er. Min gutt var ganske tynn og passet str. 50 ei god stund, men det er ikke sikkert at nummer to blir like spedbygd.

Min sønn var 3300 g og 50 cm, passet fint i 56 fra starten av (litt stort første uka kanskje) og kunne bruke disse i ca 2 mnd. Ville kjøpt mer i 56 enn i 50 (kommer også litt an på om klærne er store i størrelsen) da 50 fort kan være for lite med en gang hvis du får en stor baby.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...