Gå til innhold

Gortex-sko eller cherrox til vinteren???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha?

Er litt grønn på området, og hører så mange anbefalinger...

Poden er snart 16 mnd.

Skrevet

Jeg har kun brukt goretex og sverger det det, likte ikke sherrox jeg, men vet om mange som liker det best..

Er nesten best og prøve seg frem selv..

Ble kanskje ikke så mye klokere nå;)

Skrevet

Etter hva jeg har hørt/lest er ikke cherrox særlig til vintersko.De blir fort kalde.

Hadde kjøpt Goretex...

eller dvs,jeg har kjøpt goretex ;-)

Skrevet

har planer om begge deler. Cherrox er fine til snø og slaps.....goretex er gode på virkelig kalde dager...

Skrevet

Cherrox er ikke egnet til kalde dager, så her blir det begge deler :-)

Skrevet

her blir det cherrox og "nesna labber" til virkelig kalde dager.

Skrevet

Ja, takk begge deler :-) Cherrox når det vått, goretex ellers :-)

Skrevet

Cherox er alt for tunge og stive for de yngste å bruke. De snubler, er kalde, skoene faller av pga manglende snøringe, de er sinnsykt glatte, ja i det hele og store fulstending ubruklige til de yngste. Det er i alle fall min erfaring etter 10 år på småbarnsavdeling. Kjøper du skikkelige gortex-sko, så skal disse også fungere utmerket i vått vær, da de skal være vanntette. Jeg har aldri hatt cherox til mine barn og de gangene de er blitt våte på beina vinterstid, er det pga at de har fått vann/snø opp i støvlen, og det skjer jo enten de har sånne eller sånne sko.

Skrevet

Goretex! Uten tvil.. Her i gården har vi kjøpt ecco goretex..

Cherrox er som støvler, glatt, de blir fort kalde og de er stive og gir ingen støtte til foten. IKKE noe særlig for små barn som nettopp har lært eller skal lære å gå.. Måtte opp i str 23!! hehe hun er nettopp blitt et år. scwære fota ja :)

Skrevet

Min dagmamma sier det samme som Stella polaris. Et par Goretex og gummistøvler holder lenge. Dersom det er så kaldt OG vått at gummistøvler med ullsokker ikke holder, så er de inne. Ingen erfaring selv (enda), men jeg kommer ikke til å kjøpe Cherox

Skrevet

I "min" barnehage er det NEI til cherrox... Det er ikke vintersko og ikke sko til små barn i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt sko til min 1åring. i butikken sa de at cherrox bare holdt til 5 - og at det var gortex sko som holder når det er ordentlig kulde. Cherrox er vel greit når det er veldig vått. Men de gortexène jeg kjøpte hadde garanti på at de var 100% vanntette, med garantilapp...så det gjenstar å se!

Skrevet

Hei!

Jeg ville ha anskaffet begge deler, da cherrox blir for kalde i minusgrader. Men de egner seg bedre enn støvler i regn, da det ofte er ganske kaldt på høsten. Jobber med barn og slik jeg oppfatter det fortrekker barna selv cherrox på høsten i stede for støvler. Men blir det kaldt og barnet ditt skal i barnehagen som tar ut barna i minusgrader blir bare foret gortexsko bra nok, ( eller andre vintersko).

Skrevet

Hei!

Til Emma på 1 år, skal jeg ha gode vintersko - type goretex til de kalde dagene. For de dager hvor man syns det er greit med cherrox, har jeg kjøpt en type cherrox som heter DOCK BOOTS. En type "støvel" som er mye mye lettere og varmere enn cherrox. Vet ikke om de har noen hjemmeside, men du kan jo prøve. Har kjøpt dem på en skobutikk her i byen som ikke er tilknyttet noen kjede. Er visst virkelig gode!

Skrevet

Viking Termo cherrox er veldig gode, mjuke og gode på og har aldri opplevd at barna har blitt kalde i dei. Har alltid goretex vintersko også, men har blitt kalde i dei i slapse vær.

Skrevet

Til poden her som er 16 mnd har vi kjøpt goretex til 399 på økonomisko. Cherrox husker jeg selv at fort ble litt kalde, pluss at de er glatte. Det står at de skal være vanntette og, i tillegg har vi kjøpt impregneringsspray, så det skal ikke være noe problem selv om det blir vått. En annen av grunnene til at vi ikke har kjøpt cherrox er fordi jeg tror de blir enda vanskeligere å gå med, ser jo at han må venne seg til de goretexene da vi prøvde dem på, i og med at de er noe tyngre enn de skoene han har gått med til nå.

Skrevet

Jeg tror Gore-tex er det beste til de helt små, da de er varmere, ikke så glatte og mer behagelig å ha på.

Kjøpt Viking Gore-tex til snuppa på snart 17 mnd.

Skrevet

viking gore trx er vertfall klumpete og gå med for dei små, superfit sine vinter goretex sko er super gode til dei små, lette og gode., varme og helt vanntette.

Skrevet

Tenker å kjøpe begge deler jeg.. Cherrox er genialt i slaps, når gummistøvler er for kaldt. Men resten av vinteren, ved tør snø, er det goretex sko hun skal ha. Cherrox holder ikke godt nok på varmen når det blir kaldt.

Skrevet

Skriver under på det ei over her skrev ang Dock Boots.

Kjøpte til småen i fjor høst,veldig praktiske i stedet for cherrox.

Det er støvler i neopren,samme som det er i våtdrakter.Holder ungen tørr på bena,samt tåler temp ned til - 15 minus..

Jeg brukte de ikke når detvar så kaldt,men et par- 5 minus i sørpeføre var de geniale.

Skrevet

cherrox er ikke vintersko da, mere en slags høst og vårstøvel som er vrien og tørke og stinker ;) .... Heller støvler med ullsokker i til høstgjørma.

Vi har gortex

Skrevet

Her blir det begge deler. Gore-Tex sko til kalde dager og forholdsvis lite søle/gjørme. Viking Thermo-støvler (type cherrox) til dager hvor det er vått og gjørmete.

Viking Thermo-støvler er MYE lettere enn vanlige cherrox/slushere, og materialet har små luftbobler som gjør at de tåler kulden bedre. Her i Trøndelag er det mye slaps og gjørme-føre om vinteren, og da holder det ikke med Gore-Tex-sko. Gore-Tex-sko har den fordelen at de holder seg tørre når det er en varm fot inne i dem. Er de våte utenpå når du går inn og tar de av, blir de også våten inni. Ikke spesielt morsomt når de skal ut senere på dagen. Dessuten vil stoffet/skinnet suuuuuge til seg vann når skoa har blitt skikkelig skitne av sand, jord og slaps. Her i Trøndelag må skoa noen runder i vaskemaskinen i løpet av vinteren dersom en bare bruker gore-tex-sko. For de blir utrolig grisete etter en dag i null-føre hvor ungene har sklidd i gjørma istedet for i det som i går var ake-bakken. Da blir skoa veldig fort slitte.

Skrevet

Jeg kjøper begge deler, cherrox til slaps og goretex til kalde dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...