Løvemor07 Skrevet 10. september 2007 #1 Del Skrevet 10. september 2007 Har vært på ny ul i dag og hilst på nurket..som begynner å bli en stor gutt nå :-))...alt så bra ut...(og jeg gleder meg slik til til han kommer ut!!!!!!!!!...........) men morkaka ligger fortsatt så langt nede at gynekologen vil følge opp videre ifht om det bør bli tatt keisersnitt eller om jeg skal gå for vaginal fødsel...skal til ny ul om 3 uker og føler meg godt ivaretatt, men kjenner nå plutselig litt på usikkerheten ifht fødselen..........er jo ikke så lenge igjen til november heller da og tenk om fødselen skulle starte før tida ........hmmm....... har imidlertid gitt løvemannen beskjed om at han må rope ut at jeg har lavtliggende morkake om så skulle skje:-))) slik at alle som bør ha noe med det å gjøre blir informert (he,he.. her er det nemlig en god blanding av både hormoner og hysteri ser jeg ) Andre i samme båt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mor&barn Skrevet 10. september 2007 #2 Del Skrevet 10. september 2007 vet neimen ikke, men leste nettop at man fikk en ultralyd, og at de satte opp en ny i uke 32. kun om det var noe de skulle følge opp som lav morkake. Jeg var på ordinær ul og fikk ny time med en gang til fredag som da er i uke 32, så mye mulig. Men han sa ikke no på ordinær ul, men så er han ganske så distré han legen men.. lurer litt på hvorfor han satte meg opp om det ikke er vanlig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10342577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse 07+nurk juni 2011 Skrevet 11. september 2007 #3 Del Skrevet 11. september 2007 Når jeg var på ordinær UL fikk jeg beskjed om at morkaken lå litt langt nede men at det mest sannsynelig ville rette seg opp. Hun sa da at jeg ville få en ny time i uke 32. Står det på det arket jeg har fått fra jordmoren men har ikke fått noen dato for timen enda, tenke å ringe inn til sykehuset idag og høre. Men håper på at alt har rettet seg:) Si ifra hvordan det gikk går på UL da, litt artig å vite hvordan det går med andre i samme situasjon:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10343903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse 07+nurk juni 2011 Skrevet 11. september 2007 #4 Del Skrevet 11. september 2007 Har nå fått time på sykehuset om 3 uker til ny kontroll:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10347186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 11. september 2007 #5 Del Skrevet 11. september 2007 Hei Løvemor07. Vi to er definitivt i samme båt:-)) Har morkaken veldig veldig langt nede og om det hadde blitt fødsel nå måtte jeg tatt han ut med ks. Har nettopp stått opp etter at morningen ble noe hektisk da jeg våknet 05 00, skulle tisse og der var det rosa/rødt blod utflod.Har jo vært sååå fin fra disse blødningene nå. Ringte føden, så vi var der 06 30. Full sjekk, ctg først, prinsen hadde det bra. Urinprøve litt blod og laukesytter, men ikke farlig mye. Blodtrykk og puls på meg fin. Ingen ødemer. Måtte vente en god stund på lege, da det var vaktskifte. Men vi fikk slått ihjel tiden med en australsk kjekk legestudent. Fikk også friske opp engelsken litt.......hehe... Hadde heldigvis med samboer. Han stillte mange spørsmål ang. svangerskap,tidligere fødsler, min helsetilstand( som er bra ), hvor ofte jeg gjorde stort og lite på do i svangerskapet, om hvor sulten jeg var.......bla bla bla.... Det var jo litt morro. Så lurte han på om å få kjenne på magen, da babyen ligger i seteleie og for sikkerhets skyld. Vi gikk inn på et behandlingsrom, sammen en jordmor. De lo av prinsen for magen er så rar utsendemessig når du har babyen på tvers i magen. To kuler som står opp på hver side av navlen liksom. Hode og rompe....... Han skulle ta trestetoskopet for å lytte, og der sparket junior så hardt at han skvatt og alle 3 fikk seg en god latterkrampe......... Rett i øret hans.. Å se å se sa de hele tiden når vi så leggen/foten til prinsen bare duret over magens nedre del... Legen kom og jeg fikk ul innvendig.....Hun trodde først vannet hadde gått men så var det bare tynn utflod som kom. Hadde ingen tegn til modning eller vannavgang heldigvis. Men morkaken ligger litt foran mormunn, så her har den IKKE flyttet seg det grann fra vanlig ul. Skal på den oppfølgingstimen 20 sept, er da 32 uker, og de tar ingen avgjørelse da heller om det blir ks el vanlig fødsel. Jeg har morkaken foran på magen, og den kan fortsatt trekke seg opp, og det kan og er veldig normalt at det medfører blødninger. Blir det mye må jeg ringe ambulanse, og blir lagt inn til observasjon om nødvendig. Hun sa at jeg måtte ta det veldig veldig veldig med ro........Tørr jo nesten ikke puste...hehe....... Det er litt bekymringsfullt og gå slik..Blir litt engstelig, og jeg er livredd for ks. Født 3 gang vaginalt, og liker ikke at noen skal skjære i meg... Må ha mye beroligende da tror jeg..... Synes situasjonen er håpløs, for dagene,ukene og mnd blir fryktelig lange og tankefulle. Lykke til med din morkake Løvemor......... Ut må no disse nurkene våre på et vis alikevel. Har nettopp pakket baggen min til sykehuset jeg. Vet liksom ikke når ting skjer føler jeg. Har ellers alt klart, skal bare vaske opp babytøyet. Vuggen i stuen er skrudd opp i taket, og stellebordet ble klart i gårkveld. Gleder meg til å bli ferdig med dette svangerskapet som har gitt mor noen bekymringer ja. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10347443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemor07 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 12. september 2007 Må jo si at jeg synest du har det tusen ganger mer utfordrende enn hva jeg har det da babykos71! Tror jeg har sagt det til deg før at du har litt tøffere nerver enn hva jeg har ja! Her ligger ikke morkaka foran åpninga, men som sagt veldig langt nede, og jeg har kun hatt en liten blødning (forrige helg) og det virker som gynekologen regner med at jeg kommer til å føde på vanlig vis (noe jeg håper selv også). Men man grubler jo litt likevel..... er livredd at det skal skje noe med guttungen under fødselen nemlig. Ved neste ul vil jeg være 35 uker på veg også.... så dersom det blir ks, blir jo det bare noe dager etter................ Hva slags vugge har du skruddd opp i taket forresten? Jeg så en sånn Leander vugge her for litt siden og får den selvsagt ikke ut av hodet. Den vil bare passe perfekt på den nye stua mi, men har ikke kjøpt den enda. Er kun vogn, sovepose og klær som er klart her, men det er litt fordi vi nå satser alt på å komme oss i nytt hus før junior melder sin annkomst, og nøklene får vi ikke der før den 25.september! Gleder meg til det!! Rede innstinktene mine er nemlig på topp for tiden, og jeg klør i fingrene etter å skulle kommandere flyttefolkene rundt omkring i kåken for å si det sånn..he....he... Krysser fingrene for oss begge jeg, og håper og tror at alt vil gå bra med både morkaker, unger og mødre;-)) Gledermegvilltoghemningsløsttilåblimorigjen! Ha en god kveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10360532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 13. september 2007 #7 Del Skrevet 13. september 2007 Hei! Jeg har også lavtliggende morkake. Fikk det påvist på ultralyden i uke 18, men har ikke merket noe til det i form av blødninger eller noe. Jordmor syntes det var merkelig, men jeg er selvfølgelig bare glad for det.. Skal på ny ultralyd om halvannen uke for å se om den har trukket seg opp, ellers kunne det være aktuelt med KS, noe jeg ABSOLUTT ikke har lyst på! Krysser fingrene for oss begge - at vi får føde vaginalt til termin og uten nevneverdige komplikasjoner :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10365615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 13. september 2007 #8 Del Skrevet 13. september 2007 Hei Løvemor07. Det er en byssanlullvugge. Kjøpte den på Barnas hus og kostet 990,- med dyne/underlag oppi. Kjempefin. Stripete med lys og mørke linstripetefarger,altså naturfarger. Pyntet med en bamse oppi, lyseblå gasklut ved hode og en fin koselig pose oppi..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10341686-lavtliggende-morkake/#findComment-10367618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå