Gå til innhold

Borgerplikt?? er det ikke et valg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for første gang på de 6 årene jeg har hatt stemmerett brukt stemmeretten min. Denne gangen var det et parti i nærmiljøet som var aktivt ute med sakene sine å vil gjøre utrolig mye for bydelen jeg bor i. Så derfor stemte jeg på dem.

Jeg VALGTE å bruke stemmeretten min! vil man ikke, kan man ikke eller rett og slett orker man ikke stemme er det faktisk opp til hver enkelt!

Som mange sier, stemmer du ikke kan du heller ikke klage.

nei det er jo sant det, men de 5 årene jeg ikke har stemt har jeg ikke klaget heller. Vært irritert inni meg pga div, men har også vært inneforstått med at jeg ikke har kunnet klaget på noe jeg ikke har hatt noe innvirkning på å bestemme selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en valgfri "plikt" å ta et valg.

Skrevet

er såååååååååååå enig med deg superglad.....

klapp klapp klapp....:-)

Denne gangen har jeg VALGT å ikke bruke stemmeretten min av div årsaker...

Men alle de andre gangene har jeg VALGT å bruke den.

Har heller ikke klaget noen gang, og ingen trenger å komme med det argumentet om at jeg ikke kan klage om jeg ikke stemmer..

De kan ikke klage de som stemmer heller hehe,,, det hjelper ikke....

:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har valgt og IKKE stemme nå, fordi vi har flyttet til en ny kommune akkurat, og jeg har ikke satt meg inn i hva som skjer her..

Men den gangen jeg benyttet meg av stemmeretten, så hjalp jaggu ikke det heller! :o)

Skrevet

Jo helt enig med deg. Teit å si at det er en borgerplikt. Man får da bestemme selv. Jeg hadde tenkt å stemme, men fikk dessverre ikke tid.

Skrevet

stemmerett er et privilegium som mange millioner mennesker i denne verden hadde vært takknemlige å få.

Skrevet

men det er altfor mange som ikke stemmer som har mye meninger om de som styrer og steller da...

Skrevet

Det er vel en "plikt" i hermetegn. Man har vel som medborger i et samfunn et ansvar for å holde demokratiet i live...

Skrevet

Gid, visste du ikke at det fra i år av er blitt vedtatt ved lov at alle må stemme?!

Du ville altså vært en lovbryter hvis du hadde valgt å ikke stemme...

Nei og nei...

Skrevet

Ikkesant:) Godt sagt Spetakkel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...