Gå til innhold

Hvor mange av dere jobber 100% - og hvor mange jobber redusert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå jobber jeg 100%. Men har akkurat hvert sykemeldt 100% i 2 uker nå...hehe...Nærmere jul tenker jeg går ned til 50 %...Jobber i butikk og kjenner det tar på litt allerede..

Er "bare" 15+0 uker...

er du sliten, be legen din om 80, 60 eller 50% sykmelding...Hjelper mye...=o)

Jeg jobber 100% og føler meg ikke noe mer sliten enn før jeg var gravid. Men har en stillesittende kontorjobb og har i tillegg en veldig lett graviditet så langt. Er nå 16+1. Tror jeg skal klare å jobbe til jeg må gå ut i permisjon uten problemer, men man vet jo ikke hva slags plager man kan få når magen blir stor.

Annonse

Jeg jobber 50% - se trådene om dette på 2. trimester. Om du får en liten sykemelding nå, så er det ikke noe problem å jobbe mer senere om du blir kvikkere. Det er ikke bra for deg eller babyen at du bruker opp alle reservene!

Jeg jobber 3 dager i uken pluss annenhver lør og søn så det blir vel ca 70 %... glad for de 2 dagene jeg har fri i uken, minstemann er i barnehagen så kan bruke de på meg selv... er stuepike så får se hvor lenge jeg klarer jobben, synst jobben er tung..

<3 Amy Lee <3 10.03.2008. Tror ikke du er 15+2 idag, for jeg har termin 08.03.2008 og jeg er bare 14+4 :) Ser også at det var noen som var 16+1 her? Da tilhører du jo Februar 2008 klubben :)

Annonse

Jeg er 20 % sykmeldt på grunn av kvalme... Men etter at jeg fikk sykemelding har kvalmen gått over. Men deilig å sove litt lengre i tre uker da..hehe. Regner med å gå tilbake i full jobb etter de tre ukene. Er en plass mellom uke 14 og 15.

Hei, jeg jobber 4 dager i uken, 2 dager på sykehus og 2 dager i psykiatrien. går greit til nå men, jeg kommer nok ikke til og jobbe så mye hele tiden. Har hatt bekkenproblemer i de 2 andre svangerskapene, så slipper nok ikke unna denne gangen heller :)

Jeg er vel 13+3 tenker jeg, har termin 16. mars. Lykke til alle sammen:)

Jeg jobber 100%, og har tenkt å fortsette med det. Har vært mye trøtt og kvalm, men synes terskelen for å be om sykemelding bør være ganske høy. Selvfølgelig skal man ta vare på seg selv og det ufødte barnet, men jeg opplever at det er ganske mange (gravide og ikke gravide), som kanskje har litt for lav moral i forhold til å være borte fra jobben. Selv begynner jeg heldigvis å føle meg i bedre form nå, og gleder meg utrolig til å få skikkelig mage og å kjenne liv.

Jeg har gått på 50 % sykemelding siden etter ferien, eller det vil si; jeg jobbet en full dag så ringte jeg legen neste dag og fikk 50 %. Er på fjerde uka med 50 %, jeg går halve dager og det fungerer greit.

Blir noen dager sliten, men jeg har hatt mye vondt i magen så er derfor jeg går på halv sykemelding.

Har termin 27. mars.

Til de som syntes en sykemeldig er en for lett utvei.. Det er jo forskjell på hva type jobb man har, og hva som kreves i den jobben man har. Og det er jo forskjellig type grad på hvor dårlig man kan være også. Man må jo huske på at det er faktisk de gravide som ender opp på sykehuset for å få intrevenøst føde for å kunne "overleve" også, ikke akkurat at jeg har det da men. Men det er veldig individuelt hvordan man har det. Jeg har vært sykemeldt en god stund nå pga spying og spying, verking, sykdom, svimling ol. så helt lette er det jo ikke. ;) Men vi har jo valgt det selv da

Jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 9.. blir nok snart 100% sykemelding på meg dessverre er 15+6 i dag.

Kombinasjonen fysisk krevende jobb og bekkenløsning er ikke så god.. i tillegg sliter jeg noe vannvittig med den trøttheten som bare blir værre og værre... er så få ganger i livet man går gravid, og jeg setter meg og min familie og helse foran jobben i akkurat de månedene det står på.. skal jo ikke bare fungere på jobb, men også når man kommer hjem.

Skulle ønske jeg klarte begge, men det klarer jeg dessverre ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...