en og to...OG TRE :) Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Er det noen som vet? Har opparbeidet meg rett på foreldrepenger, men har ikke tjent meg opp så mye. NAV har regnet ut at jeg får ca 71.000kr før skatt. Det store spm er om vi skal velge bort penger (engangsstønad x 2) til fordel for utvidet permisjon og pensjonspoeng? Føler at de ukene som jeg og far får sammen helt i fra gutene våre er kommet til verden er mer verdt enn de pengene vi evt går glipp av.... For man får vel ikke den utvidede permisjonen som gis ved flerbarnsfødsel hvis jeg velger engangsstønad? Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Hei :-) Pensjonspoeng får du uansett. Om du ikke har noe særlig inntekt har du krav på 3 i pensjonspoeng de første 7 årene etter at barnet/barna er født. Dette får du i såfall automatisk.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Om du er gift og tar engangsstønaden får mannen din ganske mye i skatte lette.......... Går opp i skatte klasse 2 og du får minst 3 i pensjonspoeng i de første 7 årene...............
Karianney Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Jeg ville tatt foreldrepenger, for da kan far ut permisjon sammen med deg i starten, utover de to førset ukene. Det er verdt mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå