Gullblomst Skrevet 10. september 2007 #1 Del Skrevet 10. september 2007 Hei! Ser på sliteroversikten at du skal på forsamtale på riksen nå 13.september. Da ligger vi fortsatt helt likt i løypa. Vi hadde jo HCG undersøkelsen på samme tid i 17/18. pp, og har hatt omtrent de samme bivirkningene av pergoen også, om jeg ikke husker rett. Jeg skal på forsamtale på UNN nå 17.september. Det hadde vært kjekt om vi kunne følge hverandre litt. Jeg er svært interessert i å høre dine erfaringer etter forsamtalen, og få litt informasjon hva vi kan vente oss av en slik samtale. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10339595-mary-had-a-little-lamb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mary had a little lamb Skrevet 12. september 2007 #2 Del Skrevet 12. september 2007 Hei babyklar, så hyggelig å bli "ropt" på. har ikke vært så veldig aktiv på disse sidene de siste mnd. Ja i morgan skal vi på forsamtale - både gleder og gruer meg. Skal bli godt å få klarhet i ting og å få vite når vi kan sette i gang, samtidig som jeg frykter dårlige genprøvesvar etc. etc.... (Vi var og tok blodprøver på riksen 1. juli). Hvor er UNN? Skal rapportere fra vår samtale jeg - så blir det kjekt å se om vi kanskje får blitt rugere på likt :-) Jeg har ikke gåt på pergo da, så det var nok noen andre. De har ikke funnet noe galt med meg - og har veldig fine EL verdier. Men jeg vil jo gjerne ha pergo allikevel jeg da.... Virker som det gir et ekstra boost. Da får jeg tråle trådene etter litt forsamtaleinfo (tiden har plutselig gått så fort de siste mnd...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10339595-mary-had-a-little-lamb/#findComment-10359359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mary had a little lamb Skrevet 13. september 2007 #3 Del Skrevet 13. september 2007 Hei babyklar - da har jeg vært til forsamtale. Fikk faktisk ikke vite så mye nytt. Jeg har jo saumfart nettet og lest alt jg har kommet over... Men de var veldig hyggelige og vi fikk spørre om absolutt alt vi måtte lure på. Vi var tre par som var inne samtidig. Ført var det en sykepleier som snakket i 3 kvarter om IVF/ICSI, og forklarte alt vi skulle igjennom. Vi fikk hver vår startpakke med utstyr, og lærte å preparere og sette sprøytene. Så var det en bioingeniør som snakket med oss i et kvarter - hun snakket mest om sædprøven, og den tekniske biten rundt selve prossessen. (hvordan de preparerte sæden, hvilke egg de valgte ut, hvordan de ble smeltet sammen fysisk i laboratoriet etc. Så bar det inn til legen - der var vi i en 20 mins tid. Hun hadde lest igjennom alle papirene hun hadde fått av fastlegen og gynekologen vår. Så tolket hun resultatet fra prøven mannen min avleverte i dag. Så sa hun at i vårt tilfelle ble det ICSI da mannen hadde dårlige sædceller fremdeles. Så tok jeg innvendig UL. Hun fant mange fine eggposer :-) så da ville hun at jeg skulle gå på en annen medisin enn den vi hadde lært å sette og fått startkit til. Trengte visst lavere dose medisiner da jeg hadde de fine eggposene - så det var jo positivt! Og det innebar også at jeg får en MYE enklere medisinering. Får en penn som man kan bruke mange ganger - istedenfor løse sprøuter og glass med medisin som skal blandes - så det er jeg veldig fornøyd med. Men dagens store sjokk: De har ingen ventetid på IVF på Rikshospitalet nå - det er jo helt utrolig. Jeg venter mens i dag og kunne ringe inn i morgen og så sette i gang. I brevet vi fikk i mai stod det at de hadde 9 mnds ventetid så vi var forberedt på å vente i 5 mnd til nå. Men mannen min hadde fremdeles dårlige svømmere - så derfor blir det ICSI på oss - og der var det 3-4 mnd ventetid fikk vi vite på forsamtalen. Men da jeg etter legebesøket skulle tilbake til sykepleier for å få kurs i den nye medisinen og pennen spurte hun når jeg ventet mens. Da jeg sa i dag så svarte hun: Men da kan dere få starte opp om 4 uker om dere er klare for det!!!! Ble helt satt ut - og måtte faktisk si nei :-( Jeg som hadde lovet meg selv at jobben aldri skulle gå foran prøving igjen.... Men kan bare ikke sykemelde meg 4 dager fra jobb etter kun 4 uker i ny jobb......I tillegg til alle de andre dagene som vi må opp for blodprøver, ultralyd etc..... Midt opp i stresset med ny jobb er jeg også redd for at det vil minske sjansen for å lykkes... Men begynnner med hormonbeh. om 8 uker og ble satt opp til egguttak i uke 48 :-) Tenk om vi blir rugere før jul! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10339595-mary-had-a-little-lamb/#findComment-10368625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullblomst Skrevet 17. september 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 17. september 2007 Ojojoj... begynne rett på i oktober???? Så heldig dere er da. Selv om du velger å vente litt, så har du nå en dato å forholde deg til, og kan være ruger før jul Og så flott at du hadde mange fine eggposer. Vi var til forsamtale i dag. Vi tilhører tromsø (UNN), og for oss gikk det ikke like greit. Jeg tror de er litt konservative mht alder ol der, for hun som hadde samtalen med oss syns jeg var ung (er 28 år), har ingen hast, og mente vi kunne vente litt med ivf, iallefall til etter jul. Men vi ble nå godkjent, og kommer til å starte opp så snart vi får mulighet til det etter jul engang. I mellomtide får vi fortsette å prøve på vanlig vis. Vi er uforklarlig barnløse. Min mann's sædprøve var helt ok denne gang. Tidligere prøve har vært litt under normalen, men likevel slik at befruktning på egenhånd burde kunne skje. Nå var altså prøven helt fin Jeg har mange cyster på eggstokkene (pco), men har nogenlunde stabil syklus (27-35 dager), og har tidligere fått konstatert pcos. Dette mente imidlertid legen i tromsø i dag ikke stemte likevel. Hun mente at jeg ikke har pcos, så ikke vet jeg. Kanskje klarer vi dette på egenhånd likevel?? Men hvorfor har ikke noe skjedd i løpet av disse 2 årene, dersom alt er i orden??? Noe må det være som er galt, og det er fustrerende å ikke vite. Vi er iallefall et steg videre i prosessen, så får vi bare vente å se hva som skjer. Lykke til! Blir en spennende jul for deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10339595-mary-had-a-little-lamb/#findComment-10404608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mary had a little lamb Skrevet 22. september 2007 #5 Del Skrevet 22. september 2007 Huff da så kjedelig. Jeg synes det er så merkelig at man ikke selv bør få vurdere om man har "hast" eller ikke... Dere har jo forsøkt i 2 år... Og som deg så tenker jeg (om oss selv) at JA - det KAN hende det klaffer på egenhånd, men det kan også hende at det går 2 år til uten at det skjer noe liksom.... Og om DERE føler at dere har forsøkt lenge nok så burde det holde. jjeg mener det er forskjell på å være 20 år og 28 liksom... Men krysser fingrene for at dere får sette i gang rett etter jul da :-) (Eller aller helst at du skriver inn at dere har klart det på egenhånd før jul ;-)) Vi har jo ventet i godt over 2 år nå, så det går fint å vente med oppstart til oktober. 1 mnd fra eller til spiller faktisk ikke så mye rolle nå. selvom det hadde vært superkjet å startet opp nå og hatt uttak i oktober - så tror jeg vi tok det rette valget. Hadde stresset veldig inni meg om jeg hadde måttet ta meg flere halve dager fri, i tillegg til å sykemeldt meg i oktober. Er nyansatt og skal åpne en butikk midt i oktober - og det ville blitt samme uka som uttak og innsetting. Er jo tidlig nok å bli borte i november - men NÅ kan vi ikke vente lenger. Er 33 år og har utsatt prøvingen i flere år pga jobb... Noe jeg har angret veldig på da det viste seg å ikke være så lett... Flott at dere er godkjent og et steg videre i prosessen - skal holde utkikk etter deg her. Lykke til *M Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10339595-mary-had-a-little-lamb/#findComment-10447988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå