Gå til innhold

utslitt iblandt jeg:(

Anbefalte innlegg

venter nummer tre i begynnelsen av nov.nå i det siste har det vært så sinnsykt mye.tannlegetimer,legetimer,jordmortimer,avtaler og telefoner over alt hele tiden.eldstemann har begynt på skolen og han har begynt å gå hjem alene så jeg bekymrer meg enda det bare er 300meter.yngstemann skulle i barnehagen men han ble helt hysterisk og ville ikke slippe meg av synet plutselig når vi var hjemme.kunne ikke passes i 1 time av sin bestemor engang,enda det er vanlighvis helt topp.så jeg tok han ut igjen,orker ikke at han henger på meg hele tiden.kunne ikke gå på do engang.så han får være med meg litt til før han begynner i barnehagen igjen.

og huset trenger kraftig vask etter oppussing og mye sånt,men jeg orker jo ikke klatre på stoler eller krype under senger og rydde i kott.

sukk!!!

flere slitne mammaer her eller??:(.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10338536-utslitt-iblandt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, nei jeg kan nok ikke sammenligne meg selv med deg...men ser jo på det du skriver at du har nok å holde på med..

kan du ikke få hjelp og avlastning da?må det være du som styrer med vasking o.l.?

det med tilvenning i barnehagen kan være vanskelig for noen, barn reagerer så forskjellig ser jeg i de årene jeg har jobbet..fikk du snakket med noen i barnehagen før du valgte å ta han ut derfra?

jeg hadde en periode hvoor jeg var utrolig sliten(før graviditeten) og fant ut at yoga og svømming var en god avkobling! kanskje du vil prøve det?

kan virke som du trenger en god avkobling en gang i blant:o)

lykke til!

hei.min mann hjelper det han kan,men det blir mye jobbing på han for vi har ikke så mye å rutte med.men han tar sin del med barna i helgene og kveldene.har bare min mamma å stø meg til med barnepass eller hjelp ellers,men hun er uføretrygded og ikke bestandig så frisk,men hun hjelper mye hun kan.

å ha minsten i barnehgen var egentlig for å avløse meg litt men syntes kansje det er like greit å ha han hjemme litt til.ville bare se om det kunne være noe for han.han hadde det ok i barnehgen men ble bare enda verre for meg de dagene han var hjemme så vi venter litt til med det.

har det egentlig greit men er helt ør i hodet av alt jeg må holde styr på å ordne opp i for tiden.det går seg nok til etterhvert:)

takk for tips foresten.har aldri prøvd yoga,har vel ikke følt at det er typisk meg.men hvem hvet...

har ikke tilgang til svømmebasseng.bor langt ut på bygda jeg:)

blir vel bedre etter at den i magen kommer så jeg kan ut å gå litt igjen.har bekkenplager så skal helst ikke gå noe særlig og det sliter på meg for jeg er glad i å gå tur.

ja, det er ikke alltid bare-bare å få hverdagen til å gå rundt..men du?et tips til: tanten min fortalte at hun hver kveld brukte å sitte ut på verandaen noen minutter hver kveld for å slappe av, prøv det!det koster jo ingen ting og du trenger nesten ikke forlate noen:o)sett av litt tid til deg selv hver kveld bare for å puste inn kveldslufta med en god kopp te eller noe? jeg trodde heller ikke yoga var noe for meg,venninnen min dro meg med og jeg fant ut at jeg trengte en kursleder for å "få meg" til å slappe av på komando hehe

sett deg også ned og skriv liste over det du føler at du må gjøre og så se på listen og se om du kan lage noen prioriteringer, kanksje du får delegert noen oppgaver?

Kjenner meg så godt igjen. Jeg har også to andre barn og merker at det nå begynner å toppe seg gitt. Løvemannen pendler og er bare hjemme i helgene og dermed blir det mye på meg, jeg jobber i tillegg fortsatt 75% og har mammsen 40 mil unna og føler jeg av og til mister helt styringa på dagene...... ...Heldigvis har vi kjøpt oss hus slik at dette (pendlingen) snart er historie, men timingen kunne kansje vært bedre da...

Jeg har imidlertid kostet på meg en nydelig jazz cd denne uka (Tord gustavsens trio - anbefales!! ) og nå velter jeg meg ned på sofen hver kveld etter at ungene har sovnet, setter på musikken, tenner masse talglys og lar oppvask være oppvask og skitt være skitt (husmoren i meg har tatt ferie for leeenge siden nå;-))) og så ligger jeg der å slumrer og drømmer om at nestemann vil bli en sånn lubben liten baby som bare kommer til å spise og rape og sove og smile til mammsen hele tiden...he, he ...har ikke hatt slike unger før nemlig og synest det er min tur til det nå..... har bestemt meg å ikke ha dårlig samvittighet for det vil bare vil slite meg enda mer ut......men sliten? Jepp så det holder!

oj løvemor.du har det vanskligere en meg da.har min mor 20min vekk og mann min vil ikke jobbe vekk(han nekter å være vekk fra barna).

syntes også at musikken hjelper meg,jeg ligger i sengen en stund før jeg sovner med mp3mobilen å hører musikk,forde om jeg må innrømme at jeg hører på HELT annen musikk en deg.hehe.jeg hører mest rock og metall,men det hjelper det å høre musikk ja,det er sikkert.

til helgen skal min mann være vekk hele helga,han skal på firmatur å ha det gøy med god mat og drikke og shopping på color fantacy og her skal jeg sitte alene :(min mor kan ikke ha barna heller for hun skal ha sine andre barnebarn men skal ha mine fra torsdag til fredag da.unner mannen min å kose seg men jeg er missunerlig.....

Annonse

He,he..smaken er som baken. Er altetende når det gjelder musikk jeg, men må faktisk innrømme at det begynner å bli noen år siden jeg hørte på beasti boys nå ja;-)))

Det viktigste er vel at vi klarer å finne noen rom der vi kan slappe av og roe ned i kaoset rundt oss!

Dessuten så har du jo (etter hva jeg har skjønt) en unge som er yngre enn guttungen min, og dermed mer å henge fingrene i.

Heldig mannen din som skal på tur da, og bra at du unner han den. Kan trøste deg med at det sikkert ikke er siste gang han skal på tur, og neste gang kan jo du og nurket kansje være med på en liten helgetur med pappa`n uten de eldste? Det har jeg planer om når junior en gang kommer ut!

Nå skal jeg imidlertid legge meg på sofa`n igjen, og ta min vanlige runde med fjernkontrollen og musikken før det er sengetid.

Har vært på jobb i dag, og tror egentlig det bare er fordi jeg er oversliten at jeg fortsatt sitter her å bimmer;-)))

Ha en videre fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...